تعطیلی مدارس چاره کار آلودگی هوای تبریز نیست

به گزارش میانا به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر صبح امروز در دیدار نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی اظهار داشت: هرجا مردم با خادمان بخش دولتی همراه بوده‌اند، میزان اثربخشی مصوبات و تمهیدات بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: بدنه دولتی به تنهایی نمی‌تواند برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه اجرا کند و گروه‌های مردم نهاد وظیفه حساسی درخصوص فرهنگ‌سازی و انتقال پیام به قشرهای مختلف جامعه دارند.

وی به انتظارات به‌جا و نابجای ایجاد شده در اثر بحران اخیر آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس چاره کار آلودگی هوا نیست و تصمیمی اجباری است برای ملاحظه سلامتی قشر حساس جامعه؛ ولی می‌بینیم همین تصمیم ناچاری انتظارات دیگری در سایر شهروندان ایجاد می‌کند و تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و سایر مراکز اداری و آموزشی مطالبه اقشار دیگر جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی کمیته اضطرار و مدیریت بحران شهرستان تبریز بهترین راه کمک به کاهش آلودگی هوا را همراهی مردم در استفاده حداقلی از خودروهای شخصی و رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی دانست و خاطرنشان کرد: تک‌تک شهروندان باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند و می‌بینیم با رعایت نسبی این موارد آلودگی هوا نسبت به زمان مشابه دیروز کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن دعوت از تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های تاثیرگذار اجتماعی برای همراهی با دستگاه‌های اجرایی در راستای فرهنگ‌سازی، آمادگی ادارات شهرستان تبریز را در پذیرش پیشنهادات سازنده و راهکارهای علمی ارائه شده از سوی متخصصان امر اعلام کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *