پشت پرده پروژه ۳۸۰ واحدی صبا شهر میانه چه می گذرد/ جزئیاتی از تخلفات پنهان در پروژه مسکن مهر+ اسناد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، طرح مسکن مهر یکی از طرح های موفق دولت های نهم و دهم بود، چرا که بسیاری از افرادی که امکان خرید یا ساخت مسکن نداشتند در قالب این طرح با زمین های دولتی و تسهیلات بانکی خانه دار می شدند، با این وجود، طرح مزبور بسته به استان ها و شهرهای مختلف، شرایط متفاوتی به لحاظ سرعت، قیمت، کیفیت و موقعیت شهری پیدا کرد.

 

پروژه مسکن در برخی موارد به علت کوتاهی و قصور پیمانکاران و اعضای هیئت مدیره و در سایه بی توجهی دولت فعلی دچار مشکلات فراوانی شده است.

 

مجتمع ۳۸۰ واحدی مسکن مهر تعاونی ۸ صبا شهر میانه که عملیات اجرایی خود را از سال ۸۶ آغاز نموده است در حدود بیش از ۲ سال است که به علت اختلاف داخلی در ترکیب هیئت مدیره، و کشیده شدن ماجرا به محاکم قضایی متوقف شده  بود و این مسئله موجبات نگرانی و اعتراض تعداد زیادی از خانوار هایی شد که چشم امید به خانه ‌دار شدن از طریق مسکن مهر داشتند. را فراهم ساخت.

 

احد علیزاده رئیس هیئت مدیره تعاونی شماره ۸ صبا شهر در طی دوسال گذشته است که از عملکرد ضعیف و ابهام آمیز دستگاه های اجرایی شهرستان از زمان شروع بکار این تعاونی پرفراز و نشیب در گفتگو با میانا مطالبی را بیان می کند  و معتقد است جانباز، نابینا ، زن سرپرست خانوار و یا هر فرد دیگری که به امید به خانه دار شدن خود را در پروژه مسکن مهر ثبت نام کرده اند، حال در کمال ناباوری با برخی تصمیماتی از سوی مسئولین و متولیان امر مواجه می شوند که به واقع چیزی جز بی قانونی و تخلف نمی توان نام دیگری بر روی آن نهاد.

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

احد علیزاده با بیان اینکه پروژه تعاونی مسکن صبا شهر از سال ۱۳۶۸ پایه گذاری و روند ساخت و ساز آن در سال ۱۳۸۸ آغاز شده است، افزود: این تعاونی در ابتدا با مدیر عاملی کاظم قلیاری کار خود را باشرکت های پیمانکاری متعددی آغاز نمود که در نهایت از سال ۱۳۸۹ کار ساخت و ساز این پروژه برزگ به شرکت فراسازان متین آذر سپرده شد.

 

علیزاده گفت: اعضای شرکت پیمانکاری فراسازان متین آذر ترکیبی متشکل از برداران مدیر عامل وقت (کاظم قلیاری) بودند که روند پیشرفت پروژه مذکور را تا قبل از توقف روند ساخت و ساز در طی چند سال گذشته طبق نظریه کارشناسان رسمی دادگستری به ۶۴ درصد رسانده بودند.

 

رئیس سابق هیئت مدیر تعاونی صبا شهر میانه با بیان اینکه روند کند ساخت و ساز در سایه ضعف مدیرت اعضای هیئت مدیره وقت موجی از نارضایتی ها از سوی متقاضیان این تعاونی در پی داشت، اظهار داشت: این مسئله باعث شد تا در نهایت دستگاه های اجرایی و متولی امر به فکر برگزاری مجمع عمومی به منظور انتخابات اعضای جدید هیئت مدیر در سه ماهه نخست سال ۹۳ بیوفتند.

 

وی افزود: با تشکیل این مجمع در طی دومرحله در نهایت اعضای جدید هیئت مدیر این تعاونی با حواشی بسیار انتخاب و بنده به عنوان رئیس این تعاونی از سال ۹۳ کار خود را شروع کردم.

 

احد علیزاده یکی از وظایف اعضای منتخب را انتخاب مدیر عامل برای شرکت عنوان کرد که در نهایت با تصمیم ترکیب اعضای هیئت مدیره آقای رامین داوودی به سمت مدیرعاملی شرکت انتخاب شد.

 

وی با بیان اینکه مدیر عامل قبلی شرکت تعاونی صبا شهر در طی مراحل برگزاری انتخابات و بعد از آن به دلیل تخلفات صورت گرفته به مراجع قانونی معرفی و در حال حاضر در حال سپری کردن مراحل حکم قضایی خود می باشد، خاطرنشان کرد: در ابتدای کار تمامی دستگاه های اجرایی و متولی مسکن مهر در شهرستان میانه از جمله فرمانداری، اداره کار و راه شهرسازی که خود تمایل به برگزاری این مجمع داشتند حمایت خود را ترکیب هیئت مدیره جدید اعلام داشتند که این خود می توانست نوید بخش ادامه روند روبه رشد پروژه و تحویل خانه های نیمه تمام به متقضیانی باشد که سالیان سال چشم انتظار خانه دار بودن مانده اند.

 

علیزاده در همین راستا به اعلام حمایت شواری راهبردی مسکن و فرمانداری و صحت برگزاری این مجمع از سوی حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: طبق نامه ای که در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۹۴ خطاب به هیئت مدیره جدید از قید شده بر لزوم تسریع در اجرای پروژه و انتخاب پیمنکار واجد شرایط تاکید شده است.

 

جزئیاتی از تخلفات پنهان در پروژه مسکن مهر میانه /پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

وی به بنده های درج شده توسط فرماندار میانه در این نامه در راستای عمل به تعهدات قانونی این تعاونی اشاره کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته در زمانی که بنده به عنوان رئیس هیئت مدیره در خدمت اعضا بودم، به این نتیجه رسیدیم که بهترین کار درزمان حاضر سپردن ادامه روند کار ساخت و ساز به پیمانکار موجود (شرکت فراسازان متین آذر) بود.

 

علیزاده با اشاره به اینکه علی رغم وجود ذهنیت های مختلف در بین اعضای تعاونی به علت ارتباط  فامیلی پیمانکار با مدیرعامل متخلف قبلی افزود: وقتی شما به عنوان یک رئیس هیئت مدیره قصد تکمیل یک پروژه را دارید هیچ گاه حاضر نیستید با چنین شرایطی کار را دوباره به پیمانکاری بسپارید که پشت آن ها حرف و حدیث های زیاد مطرح است.

 

وی گفت: تنها دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم ادامه پروژه را به پیمانکار قبلی بدهیم این بود که آنها در روند ساخت و ساز عملکرد نسبتاً خوبی داشته و وجود مسائل مالی شرکت پیمانکار و اشرافیت آنها به پروژه و همچنین مصالح پای کار این توان را برای حرکتی مجدد برای تکمیل  ۳۶ درصد مابقی کارمی داد.

 

علیزاده با بیان اینکه انتخاب پیمانکار یکی از وظایف قانونی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی است، افزود: در همین راستا و با توجه اعلام نظر قطعی دستگاه های اجرایی و متولی نهایتاً طبق مفاد صورتجلسه صورت گرفته و اعلام نظر قطعی فرمانداری طی نامه ای اعلام داشته که با مد نظر قرار دادن صلاحیت و توان مالی و فنی پیمانکار و صرفه و صلاح اعضای تعاونی به قید فوریت نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی اقدام لازم را معمول دارید.

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

به گفته علیزاده آن چیز که معاونت استانداری و فرمانداری وِیژه شهرستان میانه طبق قوانین بدان تاکید داشته است که مراجع ذی صلاح هیچ دخالتی در انتخاب پیمانکار ندارد.

 

وی با بیان اینکه مناقصه برگزار شده برای انتخاب پیمانکار جدید با تشکیل جلسه ای از سوی  دستگاه های اجرایی  متولی امر در شهرستان با حضور مدیر عامل و بازرس تعاونی انجام گرفت و از ورود بنده به جلسه با آن چیز که به عنوان تاخیر چند دقیقه ای عنوان شد ممانعت به عمل آمد و در نهایت طبق صورتجلسه ای که در راستای انجام این مناقصه آمده با مشخص شدن قیمت های پیشنهادی شرکت طرح آوران نوین برنده اعلام گردید و از باز کردن پاکت قیمت پیشنهادی شرکت فراسازان متین آذر با تیکه بر واژه سابقه این شرکت به بصورت بندی در آخرین این صورتجلسه آمده جلوگیری شده است.

 

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

وی گفت هرچند نتیجه این جلسه طبق خواست و اراده اعضای هیئت مدیره نبود و بنده نیز درآن حضور نداشتم، افزود: در هر حال آن چیز که  باید رقم می خورد انجام شد و نمایندگان دستگاه های اجرای امضای خود را بر پای صورتجلسه ای زدند که خود در انتهای آن مقرر نموده بودند که شرکت برنده باید با اخذ تضامین لازم و قوانین و مقررات اقدام به عقد قرارداد با تعاونی مسکن صبا شهر نماید.

 

علیزاده با اشاره به این موضوع که بنده بعد از مشاهده این قضایا حتی به تصمیم اتخاذ شده احترام گذاشته و انتخاب پیمانکار را که وظیفه قانونی اعضای هیئت مدیره است را طبق این مناقصه بر عهده دستگاه های اجرایی متولی گذاشتم، افزود: طبق مقررات شرکت برنده با توجه به صورتجلسه باید تضامین و مدارک خود را تحویل هیئت مدیره می داد که ما هم به جد پیگری موضوع بودیم.

 

وی گفت: در اولین نامه ما خطاب به این شرکت پیمانکاری در تاریخ ۸ آذر ۹۴ و بعد از برگزاری این مناقصه ! آمده است که مداک مورد نیاز به شرح ذیل تحویل شرکت تعاونی صبا شهر نمایید.

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

علیزاده با اشاره به این موضوع که شرکت مذکور هیچ گونه اعتنایی به خواسته هیئت مدیره نداشته است و این مسئله باعث شده تا مجدداً در تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۹۴ این درخواست تکرار گردد.

 

وی افزود: در نامه دوم خطاب به شرکت طرح آوران نوین آمده است که ظرف ۴۸ ساعت مدارک و اسناد را به این تعاونی ارسال نماید که در غیر اینصورت قرارداد فی ما بین بصورت یکطرفه ابطال می گردد.

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

رئیس سابق هیئت مدیره تعاونی شماره ۸ صبا شهر با بیان اینکه بعد از بی توجهی شرکت مذکور نامه سوم در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته مجدداً ارسال و رونوشت آن نیز به دستگاه های اجرایی و متولی امر ارسال گردید.

 

علیزاده با بیان اینکه شرکت طرح آوران نوین بدون اینکه قوانین عقد قرارداد با تعاونی را رعایت کند و مدارک و تضامین لازم را تحویل اعضای هیئت مدیره دهد، با توجه ماده ۱۲ قرار داد فی مابین و بر اساس ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان سپاری و با لحاظ اختیارات قانونی هیئت مدیره اقدام به فسخ یکطرفه قرار داد کرد.

 

وی گفت: با این اقدام هیئت مدیره واکنش شرکت طرح آوران نوین بسیار تعجب برانگیز می باشد، زیرا این شرکت که حتی اقدام به خرید مصالح بدون بازدید از محل پروژه و مصالح موجود نموده و در مکاتبه خود آورده که اصلا تضمینی در قرار داده فی مابین لحاظ نشده است! و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در اجرای پروژه را هم بر گردن کارفرما گذاشته است!

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

پشت پرده پروژه 380 واحدی صبا شهر چه می گذرد؟!

 

 

وی گفت: در حالی که مشاهده می کنید چگونه یک شرکت می تواند برنده مناقطه ای باشد که روند برگزاری آن پیش تر توضیح داده شد و از دادن تضامین لازم برای شروع کار اینگونه به صراحت شانه خالی کرده و حتی به نامه ها و مکاتبات تعاونی مبنی بر تسلیم مدارک شرکت سر باز زند.

 

علیزاده با بیان اینکه روند پروژه تعاونی صبا شهر با ورود دستگاه های اجرایی و متولی امر در شهرستان باید به سمت قانون گرایی پیش میرفت، افزود: این مسئله باعث شد تا ما بیشتر به سمت تحقیق در خصوص سابقه این شرکت برویم و بعد از تحقیقات متوجه شدیم که تاریخ صلاحیت این شرکت در زمان عقد قرار داد منقضی بوده است.

 

وی افزود: طبق لیست اسامی و نشانی شرکت های تشخیص صلاحیت شده استان آذربایجان شرقی، شرکت طرح آوران نوین قافلانکوه به مدیر عاملی علیرضا آریامنش در تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۹۳ اعتبار صلاحیت خود را از دست داده است.

 

وی به اشاره به پایه و میزان ظرفیت ریالی این شرکت هم اشاره ای داشت و افزود: بدون شک این شرکت صلاحیت سپردن این پروژه را نداشته و فاقد اعتبار بوده است.

 

نکته قابل توجه دیگر در این میان ورود مستقیم فرمانداری به این جریان و قرار دادن هیئت مدیره انتصابی می باشد، در حالی که بسیاری از اعضای این تعاونی به این مضوع معترض بوده و معتقند که انتخاب هیئت مدیره باید از طریق مجمع و رای گیری صورت پذیرد.

 

از سوی دیگر با تغییرات چندین باره ترکیب هیئت مدیره طی چند سال گذشته اعضای این تعاونی هر بار با یک قیمت تمام شده مواجه شده بطوری که آخرین بار هیئت مدیره انتصابی قیمت تمام شده نقدی را ۳۰ میلیون تومان عنوان کرده اند که با توجه به طولانی شدن پروژه و قیمت مسکن به نظر می رسد توان پرداخت آن را نداشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۶ نظر

  1. بعضی ها که قبل از مسکن مهر با پیکان مدل ۵۴مسافر کش بودندودر یک خانه ۵۰متری در حاشیه شهر زندگی میکرد .به برکت مسکن مهر امروز صاحب ساختمان جندطبقه در جای خوب شهر شدند .وبرای خود نامی ونانی به هم زده باید اشگ عده ای زیاد در بیاد .از کجا آورده حق این بیچارهاست.

  2. با تشکر از پیگیری اقای حسینی در رابطه با مشکلات مسکن مهر و از مسولین هم تقاضا داریم که با جدیت مشکلات ما را برطرف نمایند.

  3. آقای علیزاده قراربود دست خیلی ها رو بشه لطف سریعا رو کنید ممنون از شجاعت شما

  4. در مورد ضعف مسکن وشهرسازی واداره تعاون هم گزارشی تهیه کنید چون مقصران اصلی این دو اداره هستن شرکت مسکن صباشهر به به این روز افتاده وگزارش نظام مهندسی هم تهیه کنید که در مورد تخریب کلیه بلوکها تعاونی مسکن صبا شهر نظر داد از قضا گزارش در دست اقای علیزاده وجود داره ودر ضمن مصاحبه دوم شنیدم بر گزار خواهد شود تا لااقل بد بخت بیچارها بیشتر از این به حساب تعاونی پول واریز نکنند. ازبابت این مصاحبه از زحمات اقای حسینی هم تشکر میکنم موفق وسربلند باشید

  5. آقای حسینی شجاع لطف کنید مصاحبه دوم هم ترتیب بدین اگه امکان داشته باشه گزارس تصویری باشه

  6. علیزاده

    با عرض سلام خدمت اعضا محترم تعاونی مسکن مهر صبا با توجه به درخواسته های مکرر بعضی از متقاضیان مسکن صبا شهر انشاالله بزودی جزئیات قرارداد با پیمانکاروتخلفات صورت گرفته توسط بعضی از ادارات و کیفیت ساختمانها برابر گزارشات نظام مهندسی محترم به اطللاع کلیه سهامدار عزیز خواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *