لزوم تهذیب و تربیت نفس و جسم در جوانان در جلوگیری از آسیب های اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با سه محور ازدواج و خانواده،  سلامت و بهداشت روان و جسم و برگزاری همایش انس با قرآن برای جوانان گفت: برگزاری گفتمانهای دینی و همایشهای مذهبی و قرآنی سبب هویت بخشی ملی و دینی در جوانان ما شده و راهکار درست زندگی فردی و اجتماعی را به آنها خواهد آموخت.

وی با بیان اینکه جوانان و نسل امروز جامعه مدیران و آینده سازان فردای جامعه خواهند بود افزود: برای ساختن آینده ای روشن  باید  مشکلات و خواسته‌های جوانان را شناسائی کرده و  در جهت ساماندهی امور آنان  برنامه ریزی مناسب توأم با کار کارشناسی داشته باشیم.

مشایخی با بیان اینکه دوران جوانی از سنین ۱۸ تا ۲۹ از حساس ترین و پرشورترین دوران زندگی هر فرد محسوب می شود بر ایجاد نشاط، شادابی، تحرک و پویایی در بین جوانان  تاکید کرده افزود: مدیریت آگاهانه این دوران از سوی خانواده ها و ارگانهای ذیربط  سبب پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه خواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه آسان‌سازی زمینه ازدواج  و آموزش ازدواج موفق را یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از دچار شدن جوانان به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرده گفت: این امر باید از سوی مسوولین امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر ضرورت برگزاری کلاس‌های ازدواج موفق، مهارتهای زندگی و کارگاههای آموزش سلامت اجتماعی از جمله برای ورزشکاران که با دوپینگ سلامت جسمانی خود را به خطر می اندازند تاکید کرد.

مشایخی همچنین عقد تفاهم نامه بین حوزه و دانشگاهها مبنی بر حضور روحانیون برای برگزاری گفتمان دینی و علمی و احیای ارزشهای اسلامی از جمله سنت حسنه ازدواج  در محیط دانشگاهها را ضروری خوانده گفت: دانشگاهها  از جمله جامعه هدف در ستاد ساماندهی امور جوانان به شمار می روند.

وی قشر جوان روستایی و عشایری را از دیگر جامعه هدف در این ستاد عنوان کرده گفت: جوانان روستایی و عشایراز  جمله در بحث اوقات فراغت  و سلامت جسمی و روانی به فراموشی سپرده شده اند که باید به صورت تیمی بتوانیم به اهداف مورد نظر ستاد در میان این قشر دست یابیم.

معاون فرماندار میانه در پایان بر پیگیری و اجرای مصوبات جلسات قبلی تاکید کرده از همراهی و تعامل مسوولین شهرستان برای  عملیاتی شدن این مصوبات تقدیر کرده،  بر حضور روسای ادارات در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان به همراه مشاورین خود تاکید کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه نیز در این جلسه مهارت آموزی و آگاهی بخشی به والدین و جوانان را از مهمترین اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان عنوان کرده گفت: با بررسیها و مطالعات انجام شده از سوی ستاد عواملی از قبیل تغذیه ناسالم، مصرف مواد مخدر و الکل، استعمال دخانیات، خشونت، رفتارهای پرخطر جنسی، مصرف مواد نیرو زا و قرصهای چربی سوز و هورمونی، اختلالات روحی و افسردگی و بیماریهای جدید را از جمله خطراتی عنوان کرد که جوانان جامعه را تهدید می کند.

مهدی نوایی با اشاره به اینکه یک سوم جامعه ما در حدود ۲۳ میلیون نفر را جوانان تشکیل می دهند افزود: اگر حکومت، نظام و مسوولین برای جوانان برنامه ریزی نکنند، ماهواره، اینترنت، فضاهای مجازی با برنامه ریزی بهره لازم را از جوانان ما خواهند برد.

وی  فاصله گرفتن از معنویات و قرآن را مهمترین عامل عدم موفقیت و کاهش امید به زندگی در بین جوانان عنوان کرده گفت: این در حالی است که قرآن کاملترین و جامعترین راهکارها و مهارتهای زندگی و فردی را به انسان ارائه می کند.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *