خواب‌های شوم آقای میلیاردر برای بیت‌المقدس

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ که در بیستم ژانویه ۲۰۱۷ به طور رسمی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا، کار خود را در کاخ سفید آغاز می‌کند، در جریان تبلیغات انتخاباتی، بارها از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس سخن گفت.

این تصمیم ترامپ که به عقیده بسیاری از کارشناسان برای جلب آراء یهودیان مطرح شده بود، به تازگی از سوی مشاور ارشد او نیز تکرار شده است. به گزارش “نیویورک تایمز”، “کلیان کانوی” مشاور ارشد دونالد ترامپ اعلام کرد که ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس، مصمم است.

خوابهای شوم ترامپ برای بیت المقدس!

وی گفت: «انتقال مقر سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت‌المقدس، در اولویت برنامه‌های ترامپ قرار دارد.»

این در حالی است که در همان روزهای مبارزات انتخاباتی آمریکا، این تصمیم دونالد ترامپ، با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی روبرو شد؛ به گزارش “نیویورک تایمز”، “ران درمر” سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام حمایت و از آن استقبال کرد.

درمر در سخنانی در سفارت اسرائیل در آمریکا، ضمن تأکید بر اینکه انتقال سفارت باید خیلی وقت پیش انجام می‌شد گفت: اقدام آمریکا در انتقال سفارت، یک گام مهم به سوی صلح خواهد بود.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی، در حالی از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس یکپارچه به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر سخن می‌گفت که هیچ کشوری حتی حامیان رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس، سفارت ایجاد نکرده‌اند.

ترامپ، شیپور را از سرگشاد آن می نوازد!

خوابهای شوم ترامپ برای بیت المقدس!

“حسن کنعانی مقدم” کارشناس سیاست خارجی، پیرامون انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: رژیم صهیونیستی سال‌هاست سعی دارد کشورهای مختلف را وادار سازد تا سفارتخانه‌هایشان را به بیت‌المقدس منتقل کنند، اما با توجه به آنکه این موضوع خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، با مقاومت بسیاری از کشورها مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش نشان داد که علاقه شدیدی به نواختن شیپور از سرگشاد آن دارد و دنبال رقم زدن حوادثی در سیاست خارجی آمریکا هست که تاکنون سابقه نداشته است؛ از جمله همین موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس.

کنعانی مقدم تصریح کرد: این تصمیم ترامپ، یک دهن‌کجی بزرگ به سازمان ملل و ملت فلسطین است که سال‌هاست تحت محاصره و شکنجه و کشتار صهیونیست‌ها قرارگرفته‌اند.

وی در پایان، با اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین، اجازه این کار را به آمریکا نخواهد داد، تأکید کرد: اگر چنین خطایی را آمریکایی‌ها مرتکب شوند باید زیر یک گنبد آهنین، سفارت آمریکا را قرار دهند تا از اقدامات شهادت‌طلبانه و جهادی مردم فلسطین در امان بمانند.

ترامپ به دنبال خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها

خوابهای شوم ترامپ برای بیت المقدس!

در همین خصوص، “نوذرشفیعی” نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس سیاست خارجی گفت: در جریان انتخابات آمریکا هر کس که به رژیم صهیونیستی خدمت بیشتری می‌کرد، می‌توانست آرا بیشتری را به دست آورد، همانطور که شاهد بودیم، بین هیلاری کیلینتون و ترامپ، رقابت شدیدی وجود داشت و هر دو نامزد نیز در جلب نظر یهودیان موفق بودند. البته نباید فراموش کرد که یهودی‌ها نیز آراء را تقسیم کردند که اگر هر کدام از این دو نامزد پیروز شود، بتوانند از او استفاده کنند.

وی افزود: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، نشان‌دهنده خوش‌خدمتی و جبران خدمات صهیونیست‌ها در عرصه رسانه‌ای و سیاسی به ترامپ است.

این کارشناس سیاست خارجی، ضمن تأکید بر اینکه تمام اقداماتی که تحت عنوان اشغال فلسطین در گذشته اتفاق افتاده نیز در سایه حمایت آمریکایی‌ها رخ داده است، گفت: این گونه تصمیمات از سوی ایالات متحده نشان می‌دهد در بسیاری از مسائل، آمریکایی‌ها نسبت به اسرائیل پیش قدم‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از اسرائیل بر کسی پوشیده نیست، افزود: با وجود این، آمریکایی‌ها حرص و ولع بیشتری برای حمایت از اسرائیل از خود نشان می‌دهند و جلوتر از رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ترامپ یک تاجر است و مسائل اقتصادی را خوب محاسبه می‌کند اما محاسبات او بر اساس یک نگرش شخصی است تا یک نگرش ملی و فقط به اقتصاد و منافع آنی توجه دارد؛ در بحث انتقال سفارت به بیت‌المقدس نیز چنین است؛ او سیاستمدار نیست و بدون اعتنا به حواشی و پیامدهای یک موضوع، هرچه را که تصور می‌کند می‌گوید و عمل می‌کند.

شفیعی تصریح کرد: رأی ممتنع آمریکا در قبال قطعنامه اخیر شورای امنیت، در مخالفت با شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی نیز نوعی بازی است تا در مناقشه فلسطین، از آمریکا یک چهره متعادل به نمایش بگذارد.

وی در انتها تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند با وجودی که سفارتخانه را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کنند، اما اگر اسرائیل خطا کند هم، در مقابل آن می‌ایستند؛ حال آنکه توقف فرایند شهرک‌سازی، امری موقتی است و در آینده می‌تواند ادامه پیداکند اما انتقال سفارت، تثبیت حاکمیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.

خوابهای شوم ترامپ برای بیت المقدس!

دونالد ترامپ همچون روسای سابق ایالات متحده آمریکا خود را وامدار رژیم اشغالگر قدس می‌داند و از همان ابتدای کارزار انتخابات، با مطرح ساختن انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، سعی در جلب رضایت سران صهیونیست را داشته است و از طرفی دولت آمریکا با موافقت نمایشی خود در تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی به دنبال تطهیر وجهه استعماری و استکباری خود و فریب افکار عمومی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *