همایش هم اندیشی وحدت بین حوزه و دانشگاه در شهرستان میانه برگزار شد +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسلمین حامدی روز پنجشنبه ۲ دی ماه در همایش هم اندیشی و وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان میانه که در محل دانشکده فنی و مهندسی با بیان اینکه یکی از راه های شناخت امام خمینی(ره)، مطالعه دقیق وصیت نامه ایشان است با گرامیداشت یاد و خاطره پر ثمر شهید مفتح که در ثمربخشی وحدت بین حوزه و دانشگاه، افزود: دشمن همواره  از ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه سود برده و در صدد پیش برد اهداف با تفرقه افکنی میان این دو مرکز انقلابی و علمی در کشور است.

امام جمعه میانه با انتقاد از عدم برکزاری نشست های بین حوزه و دانشگاه حتی بصورت فصلی در این شهرستان میانه، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی موجب بصیرت افزایی و از میان رفتن شبهات و فاصله بین این دو مرکز مهم و ناثیر گذار می باشد.

وی بر لزوم تحقیق و مطالعه دانشگاهیان و حوزویان بر چگونگی ایجاد تمدن اسلامی در جهان تاکید کرد و افزود: علمای جهان اسلام در ابتدا با علم و آگاهی به دین سپس به سمت علوم روز دنیا سوق پیدا کرده اند.

حامدی با اشاره به این موضوع که هم اکنون حدود ۵۰ رشته تخصصی در حوزه علمیه کشور تدریس می شود، بر لزوم بروز رسانی حوزه و اسلامی شدن دانشگاه تاکید کرد.

حجت الاسلام حامدی تصریح کرد: وجود پیوند مستحکم بین دین و داشته های هر فرد می تواند کوتاهی، خیانت و سستی را در خدمت به جامعه از میان بردارد.

سرهنگ پاسدار غیابی نیز در همایش با بیان اینکه هر پرواز بدون خطر باید با دو بال صورت گیرد، افزود: رشد و توسعه در شرایط کنونی جهان نیازمند تحقق یک جامعه با تمدن اسلامی  با مراتب علمی بالا است.

فرمانده سپاه میانه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه حلقه گمشده بال معرفت و علم است که تحقق جامعه مهدوی نیازمند آن دو است.

وی بر لزوم برگزاری نشست ها و تبادل افکار و نظرات حتی بصورت منطقه ای بین حوزه و دانشگاه تاکید داشت و افزود: دشمن در حال حاضر در دانشگاه ها دانشجویان هم با چوب علم و هم با چوب معرفت مورد هدف قرار داده است.

غیابی بر لزوم  افزایش توانایی تحمل تفاوت های افراد جامعه از سوی یگدیگر تاکید کرد و بر آمادگی سپاه ناحیه به منظور اجرای پیشنهادات و برنامه های روسا و استاتید دانشگاه در راستای افزایش تعامل و وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

در این همایش بر ایجاد کمیته های مشترک و اجرای نشست های ماهانه و فصلی تاکید و جلسه پرسش و پاسخی میان اساتید حوزه و دانشگاه برگزار گرید.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *