هدیه فتاح به بیماران و پرسنل مرکز خیریه نگهداری بیماران مزمن روانی پایتخت

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سید پرویز فتاح در بازدید از مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی در حاشیه شهر تهران، ضمن آشنایی با اقدامات این خیریه در نگهداری از نزدیک به ۵۰۰ بیمار مزمن روانی، با تقدیر از تلاش خیّرین و کارکنان این مرکز، فرارسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: این روزها مقارن است با میلاد پر برکت رسولی که یتیم بود و به مقام رفیع رحمه‌اللعالمین رسید. پیامبری که انتخابش از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر از سلسله انبیاء در حالی که یک یتیم بود، قطعاً بدون حکمت نبوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادامه داد: پیامبر اکرم، پیامبر مهربانی و اخلاق بود و با مهر و اخلاق، توانست دشمنانش را هم تحت تاثیر قرار دهد و این نشانه‌ای است برای ما که خود را پیرو ایشان می‌دانیم تا مکارم اخلاق را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نگهداری و حمایت از بیماران مزمن روانی از جمله نیکی‌هایی است که بسیار سخت و در عین حال ارزشمند است گفت: من هرچه سعی می‌کنم تا خودم را به جای کارکنان و پرسنل این مرکز بگذارم، متوجه می‌شوم که تاب آوردن در مقابل سختی فعالیت در این مرکز، بسیار زیاد است و این نشانه عشق مددکاران و کارمندان این مرکز است و باید دست آن‌ها را بوسید.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن احسان و نیکی در جامعه خاطرنشان کرد: ما احادیث متعددی داریم که احسان و نیکی را به مراتب از برخی اعمال دیگر مذهبی بالاتر می‌داند و این به دلیل آن است که احسان و نیکی، باعث تعالی روح آدمی می‌شود.

فتاح پس از بازدید خود از مددجویان این مرکز افزود: کمیته امداد که به همت امام راحل تشکیل شد، وظیفه خود می‌داند که از محرومین حمایت کند و برای این حمایت خود هیچ منتی ندارد چراکه حمایت از محرومان، وظیفه نظام و کمیته امداد است و کسی برای انجام وظیفه، منتی بر کسی ندارد.

رئیس کمیته امداد با اعلام آمادگی این کمیته برای حمایت از سرای احسان و مراکز مشابه با استفاده از پتانسیل‌های عظیم کمیته امداد، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا در بحث تجهیز کارگاه‌های این مرکز، احداث ساختمان و مواردی از این دست و همچنین رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت این موسسه، اقدام کنیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی به برکت این ایام، ۸۸ نفر از مددجویان این مرکز را به مشهد مقدس اعزام می‌کند و به مناسبت ۱۷ ربیع الاول نیز، ۱۷ نفر از بیماران روانی این مرکز و ۱۷ پرسنل سرای احسان را به عتبات عالیات اعزام خواهد کرد.

فتاح در پایان این بازدید، از اعزام ۸۸ نفر از پرسنل و کارکنان سرای احسان به همت کمیته امداد به مشهد مقدس خبر داد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *