بارندگی استان آذربایجان شرقی در میان‌مدت ۴۱ درصد کاهش یافته است

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حبیب عبدولی صبح امروز در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه که در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه میانگین بارش در کوتاه‌مدت ۶۲ میلی‌متر است اظهار داشت: در میان‌مدت میانگین بارش در استان هم ۷۵ میلی‌متر است که ۴۱ درصد کاهش بارندگی داریم.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه‌مدت ۱۷٫۵ میلی‌متر کاهش بارندگی داریم افزود: بارندگی در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل ۱۳٫۹ و بلندمدت ۴٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد لذا در کوتاه‌مدت میزان ۵ درصد کاهش‌یافته است.

معاون فنی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بارندگی این هفته در استان، بیشترین میزان بارندگی با ۳۰ میلی‌متر مربوط به مرند است گفت: با ۲۲ میلی‌متر کلیبر در رتبه دوم بارندگی دارد و تبریز هم ۵ میلی‌متر بارش را به ثبت رسانده است.

عبدولی با اشاره به اینکه تا بعد از ظهر این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود ابراز داشت: اوایل هفته آینده سامانه جدیدی وارد استان می‌شود که دما به صورت محسوسی کاهش می‌یابد.

وی از ورود سامانه جدیدی از عصر شنبه به آذربایجان شرقی خبر داد و ابراز داشت: افت دما در دوشنبه خود را به صورت محسوس نشان می‌دهد و سپس در روزهای بعد به حالت بعدی باز می‌گردد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *