دیابت دشمن سلامتی که با چراغ خاموش می آید

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ مجید مبصری دوشنبه در کنفرانس یکروزه دیابت در دانشکده علوم پزشکی سراب اظهار داشت: دیابت یک بیماری صرف نیست بلکه یک معضل و مشکل بهداشتی و جهانی و مجموعه ای از بیماری هاست که باید جدی گرفته شود.

 وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که ورود ارگان های اجتماعی در کنار نهادهای دخیل در حوزه سلامت لازمه حل این معضل است، افزود: نامگذاری روزی به عنوان دیابت در شناسنامه سازمان ملل متحد نیز نشان از اهمیت همین موضوع است و آمارهای بالا و عوارض و صدمه های جبران ناپذیر دیابت این سازمان ها را مجاب به ورود به این مسئله ساخته است.

متخصص شناخت و درمان دیابت با تشریح جزییات بیماری به اصطلاح قند خون تصریح کرد: متاسفانه این بیماری در بسیاری از مواقع با چراغ خاموش و بدون علامت به سراغ انسان ها می آید و در عین اینکه علامتی ندارد اما عوارض خود را بر جای می گذارد.

مبصری گلوگز را به عنوان ماده مهم انرژی زا برای بدن عنوان کرد و افزود: بدن برای کسب انرژی به ماده انرژی زا و سازمان صحیح با فعالیت ارگان های مختلف بدن نیاز دارد و هرجا که بخشی از این سازمان دچار ایراد و نقض شود، قند خون تنظیم نشده و انرژی لازم برای بدن فراهم نخواهد شد.

این پزشک فوق تخصص در بیماریهای غدد با بیان اینکه چیزی به نام دیابت خفیف وجود ندارد و پزشکان معالج و بیماران نیز نباید از کنترل صحیح بیماری قند خون غافل شوند، تصریح کرد: عوارض خطرناکی چون کوری، از بین رفتن عملکرد کلیه ها و نوروپاتی و بسیاری از عوارض ریز و درشت دیگر در انتظار بیمارانی خواهد بود که دیابت خود را جدی نگرفته اند.

جمیله حاجی محمدی رئیس نظام پزشکی سراب نیز در این کنفرانس یکروزه بر ضرورت غربالگری و شناسایی دقیق بیماران دیابتی تاکید کرد و گفت: با شناخت و کنترل بیماری قندخون می توان از تحمیل هزینه های سنگین درمان عوارض این بیماری جلوگیری کرد.

گفتنی است کنفرانس یک روزه تشخیص و کنترل دیابت با حضور پزشکان و پرستاران به همت سازمان نظام پزشکی سراب در محل دانشکده علوم پزشکی سراب برگزارشد

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *