فضای تک‌صدایی و ادعای استقبال از نقد در دانشکده فنی و مهندسی میانه/ وقتی جناح های سیاسی به دانشگاه ها نگاه انتخاباتی می کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، ۱۶ آذر روزی که به نام دانشجو نامگذاری شده است اما گویا امسال برگزاری این مراسم تبدیل به یک جریان یکسویه حزبی شده است. ۱۶ آذر روزی است که باید دانشجویان صحبت کنند و در مورد آرمان‌گرایی‌شان سخن بگویند، اما امسال اینگونه نبوده و سهم تشکل‌های سیاسی در این روز نادیده گرفته شده است.

برای پی بردن به چگونه و کم کیف  برگزار شدن برنامه‌های ۱۶ آذر سال ۹۵ در یکی از دانشگاه های دولتی شهرستان میانه کافی است به برگزاری جشن ویژه این روز در محل سالن آمفی تئاتر این دانشکده داشته باشیم.

این مراسم که به اصطلاح در میان تدابیر شدید دانشکده بدون اجازه به حضور اشخاص و فعالین دانشجویی خارج از مجموعه برگزار گردید چند سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که آیا واقعا برگزاری مراسمی آن هم با حضور اعضای یک انجمن دانشجویی با دعوت از چند نفر مسئول استانی و حضور دانشجویان  دانشکده می تواند به منزله یک پرسش و پاسخ و یا متینک سیاسی بشمار آید؟

نکته بعدی و حائز اهمیت اینجاست که آیا بهتر نیست دولت‌ها و جناح‌های سیاسی به‌جای رویکرد صرفاً سیاسی و انتخاباتی به دانشجو، به معیشت و دغدغه‌های شغلی آن‌ها نیز توجه کنند تا از یک‌طرف بدهکاری خود به قشر دانشجو را صاف کنند و نه اینکه با برگزاری مراسماتی که با تحریک احساسات گاهاً لحظه ای دانشجویان با چند سوت و جیغ و هورااا به دنبال دست یابی به منافع از پیش تعیین شده باشند؟

سخنان بی معنی و هذیان گویی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تبریز در میان دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی میانه مبنی بر این موضوع که اگر در انتخابات سال ۸۴ دانشجویان حضور فعال داشتند و سکوت نمی کردند حال ۸ سال شاهد تخریب ایران وایران زمین نبودیم و یا سال های دیگر که نمی شود اسمش را آورد! تنها بخشی از سخنانی است که از زبان یک فرد به اصطلاح آشنا به مفاهیم سیاسی و دانجشویی زده شده است.

سخنانی که شاید صرفاً به بحث تاثیر گذاری دانشجویان در انتخابات اشاره داشت و درنهایت با این جمله که ما تا آخر پشت شما هستیم تا بدور از حبس و حصر فعالیت آزاد سیاسی انجام دهید به پایان رسید.

نماینده انجمن اسلامی دانشکده فنی و مهندسی میانه نیز که آب پاکی را روی دست همگان ریخت و با سفید کردن روی بزرگان خویش در انجمن اسلامی دانشجویان تبریز با مقایسه حضور در صحنه دانشجویان در عرصه های مختلف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، انتخاب سید محمد خاتمی در ۲ خرداد ۷۶ را نیز نمونه ای از این رشادت ها و حضور در صحنه نام برد.

وی با بیان اینکه کلید روحانی توانست بعد از هشت سال تعطیلی انجمن اسلامی برخی از مشکلات را از میان بردارد، گفت: این کلید اما نتوانست در رفع محدودیت های دانشجویان موفق ظاهر شود… دانشگاه پادگان نیست!

نکته قابل توجه دیگر حضور رحمت اله بیگدلی  عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، فعال سیاسی اصلاح طلب به عنوان سخنران این مراسم بود در حالی که به گفته عبدی رئیس دانشکده فنی و مهندسی میانه دانشجویان نباید از گروهای سیاسی متاثر باشند و با فهم خود در حوادث و رویدادهای مختلف تاثیر گذار باشند، باید این پرسش را مطرح که با چه استدالای مراسم روز دانشجو با چنین ترکیب و چینش مهمانان و سخنرانی و بدون اجازه به طرف مقابلی که بارها مورد هجمه و انتقادات بی پایه و اساس سخنرانان این مراسم قرار گرفته برگزار می شود؟

نکته قابل اشاره دیگر اظهارات خود رئیس دانشکده فنی و مهندسی میانه مبنی بر این موضوع که دولت تدبیر و امید برجام ها را به فرجام رسانده است، می باشد. به نظر می رسد دکتر عبدی پیش از آن که اقدام به برگزاری چنین مراسمات و نشست های دانشجویی باشد باید اندکی از فضای کنونی جامعه و اخبار و اطلاعات موجود آگاهی و اطلاع کسب کند تا شاید این چنین احساساتی نشده و در جمع دانشجویان خود برجام ها را به فرجام نرساند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. سلام چرا از مصوبه کنگره آمریکا چیزی نگفته اند؟

    رحمت اله بیگدلی عضو حزبی است که دبیر کل آن حزب بخاطر خیانتهایش در حصر خانگی میباشد ایشان خوب است دبیر کل خودشان را نصیحت کنند.

     

  2. سرباز ولایت

    مرد بودن در دانشگاه رو باز میزاشتن تا همه بتونن برن داخل و رو در  رو باهاشون بحث کنن ، اینکه خودشون یه جا جمع بشن واسه خودشون بگن که کاری نداره….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *