ظریف در نشست تجاری با ژاپنی‌ها از امنیت ایران برای تجارت گفت

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، وی در ابتدای این جلسه با اشاره به سابقه تجاری بین این دو کشور گفت: موسسات تجاری قرن‌ها موتور روابط ایران و ژاپن بوده اند.
وی این نشست مشترک بین بازرگانان دو طر ف را تاثیرگذار خواند.
ظریف با اشاره به سابقه تجارت دو کشور که به قرن‌های گذشته برمی گردد، گفت: به اعتقاد من ایران و ژاپن مشترکات زیادی دارند که آنها را قادر می سازد روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قدرتمندی داشته باشند.
وی در عین حال به همکاری ایران و ژاپن در مقابله با مواد مخدر در افغانستان و دیگر زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: زمینه های همکاری میان ایران و ژاپن بسیار فراوان هستند. اگر ژاپن آمادگی داشته باشد که با ایران در تعامل باشد می تواند این روابط را قوی تر سازد.
وی همچنین از این فرصت استفاده کرد ژاپنی اطمینان دهد که دلایل زیادی دارد که بتوانند به ایران به عنوان کشوری امن نگاه کنند.
او گفت: ایران امن ترین فرصت سرمایه گذاری برای تجارت ژاپن فراهم می کند
ظریف سپس به تشریح دلایل امنیت بالای ایران برای سرمایه گذاری و تجارت پرداخت و پیشرفت های ایران در زمینه‌های علمی و فناوری از جمله نانوتکنولوژی پرداخت. ظریف به پیشرفت‌ها و رشداقتصادی ایران در سال‌های تحریم پرداخته و گفت که این روند پیشرفت اکنون و در سال‌های پس از برداشته شدن تحریم‌ها به سبب توافق هسته ای تسریع شده است.
وی گفت: ما به کشورهای خارجی و تجارت با آنها چشم داریم چرا که ما کشوری هستیم که روی پای خود در تامین منافع خود ایستاده ایم و کشوری هستیم که به مردم خود برای امن بودن متکی هستیم.
ظریف خاطر نشان کرد: در منطقه ای که با بی ثباتی و تروریسم و دیگر مسایل بی ثباتی درگیر است مردم ایران آرامش را تجربه می کنند. ما کشوری هستیم که با وجود تضارب آرا در آن مردم اختلافات خود را پای صندوق‌های رای حل می کنند.
اینها امکاناتی هستند که ما به کسانی که تمایل به تعامل با ما دارند ارایه می کنیم.
ایران ارایه کننده بازار معتبر مستقل و منبع معتبر انرژی و راهی برای بازرهای منطقه ای است. ایران کریدوری برای اتصال جنوب به شمال از بندرعباس به کشورهای خلیج فارس و یا از بندر چابهار به آسیای میانه و از آنجا به آذربایجان و قفقاز.
شرکت‌های خصوصی ما آمادگی و توانایی آن را دارند که وارد تعامل با ژاپن و دیگر کشورها شوند.
بخش خصوصی ژاپن نیز باید به سهم خود فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی در ایران را شناسایی کرده و آمادگی ورود به تعامل با ایران باشند.
این به نفع ایران و ژاپن و به نفع صلح و امنیت مناطقی خواهد بود که ما در آنها زندگی می کنیم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *