نیم دانگ شهر میانه موقوفه امامزاده سید اسماعیل(ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام علی عیسی‌زاده به مناسبت هفته وقف در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه وقف یک سرمایه‌ای تمام نشدنی است اظهار داشت: اگر انسان بخواهد نشاط معنوی پیدا کند و با فوت فرد پرونده وی در این دنیا بسته نشود می‌تواند با وقف رستگار شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه با اشاره به اینکه تمامی امامزادگان در بخش‌های شهرستان میانه شناسایی شده‌اند افزود: شجره‌نامه برخی از امامزادگان را احراز کرده‌ایم از جمله امامزادگان شاخصی که ما در شهرستان میانه داریم، امامزاده سید اسماعیل (ع) است که در توسعه و عمران شاخص استانی بوده است.

 

عیسی‌زاده با بیان اینکه در شهرستان میانه ۹۵۰ زوج بی بضاعت وجود دارد اظهار داشت: با کمال تأسف این زوج‌ها به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی در تأمین جهیزیه نمی‌توانند به خانه بخت بروند ولی عده‌ای سودجو در مجالس ختم زنانه با عنوان "کمک به زوجین بی بضاعت جهت تأمین جهیزیه" اقدام به جمع آوری پول می‌کنند که هیچ کدام از این پول‌ها به دست این بی بضاعتان نمی‌رسد.

 

وی افزود: اگر در شهرستان میانه ستاد تأمین جهیزیه تأسیس گردد در این صورت افراد علاقه‌مند کمک به زوجین بی‌بضاعت می‌توانند کمک‌های مالی خود را به این ستاد تحویل دهند و دیگر چنین افراد سودجویی نمی‌توانند با حیله‌گری از مردم باج بگیرند.

 

وی با اشاره به تعویض ضریح مبارک امامزاده سید محمد(ع) در بخش کندوان شهرستان میانه اذعان داشت: با کمک خیرین و اهالی روستای کندوان گنبد و مناره امامزاده سید محمد(ع) نیز تعویض شد که تمامی امکانات در حال حاضر آماده است تا شاهد ساخت زائرسرایی در این مکان مقدس باشیم.

 

عیسی‌زاده با اشاره به اینکه نیم دانگ شهر میانه موقوفه امامزاده سید اسماعیل(ع) است عنوان کرد: این نیم دانگ احراز شده و قطعه‌هایش مشخص شده است که در حال پیگیری هستیم که بدانیم قطعات در دست چه کسانی است تا رابطه استیجاری با آنان برقرار کنیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه افزود: در ۱۱۰ نقطه شهرستان میانه موقوفه وجود دارد که موقوفه شاخص شهرستان میانه در بخش کندوان است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی اداره اوقاف شهرستان میانه برای تسهیل امور وقف گفت: سند دار کردن موقوفات، شناسایی موقوفات مجهول، ساماندهی هیئت امنای مساجد و امامزادگان واجد صلاحیت، تشکیل شورای هیئت امنای مساجد، تشویق گروهی افراد برای وقف گروهی و برنامه‌های دیگر در برنامه کاری اداره اوقاف میانه قرار دارد.

 

 

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *