ترکیه با احداث ۲ سد بزرگ، کشورهای همجوار را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در همایش  گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی سراب برگزار شد گفت: پیروزی اخیر در سازمان اوپک نشان از مدیریت توانمند نظام جمهوری اسلامی داشت و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در این زمینه در این موفقیت کارساز شد و با عقب‌نشینی عربستان ‌توافق مهمی در اوپک شکل گرفت که دستاورد خوبی برای کشور بود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در مجلس با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی مبتنی بر عدالت است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی توجه به منابع درونی دارد در عین اینکه از جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز در جهت منافع ملی حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون آب‌، کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه قانون اساسی، چشم‌انداز ترسیم‌ شده ۲۰ ساله مقام معظم رهبری و برنامه پنج‌ ساله توسعه از اسناد بالادستی می‌باشند بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های ما باید بر اساس مقاوم‌سازی اقتصاد باشد.

داودی یاداورشد: برخلاف تصور بعضی‌ها اقتصاد مقاومتی مختص زمان تحریم نیست و با توجه به مسائل جهانی و رقابت کشورها توجه همه‌ جانبه به اقتصاد مقاومتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع کم‌آبی کشور به‌عنوان یک آسیب جدی اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون متأسفانه کم‌آبی و خشک‌سالی به مهم‌ترین معضل کشور تبدیل‌شده که اگر برنامه‌ریزی منسجمی انجام نگیرد این موضوع می‌تواند‌، بحران بزرگی ایجاد کند.

عضو کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس به موضوع احداث سد از طرف ترکیه اشاره کرد و گفت: ترکیه با احداث دو سد بزرگ‌ عملاً کشورهای هم‌جوار به‌ خصوص عراق و سوریه را با مشکل مواجه کرده و شنیده‌ شده که این کشور قصد دارد بر روی ارس نیز سدی ایجاد کند که در این صورت کشور ما نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون کل ذخایر آب این دو سد احداث ‌شده دو برابر کل ذخایر سدهای ایران است.

* نقش سازنده بسیج و سپاه در اقتصاد مقاومتی

داودی نماینده سراب با تمجید از نقش سازنده نیروهای بسیج و سپاه در مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به روحیه بسیجی‌وار و تلاش بی‌وقفه نیاز دارد و بسیج تلاش بسیاری برای اشتغال‌زایی و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی صورت داده است.

سیاوش محمد زاده رئیس دانشگاه آزاد واحد سراب در این همایش گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و توجه به تولید علم و تجاری سازی پژوهش‌ها بخشی از این فعالیت‌ها می باشد که دانشگاه آزاد واحد سراب به جد در این زمینه می کوشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *