۱۵ روستای هشترود همچنان در محاصره برف و کولاک

به گزارش میانا به نقل از فارس، علیرضا اوشال اظهار داشت: برف و کولاک که از بامداد روز جمعه تا ظهر دیروز ادامه داشت باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان با مرکز هشترود شده بود.

وی گفت: با همت و تلاش راهداران هشترود راه ارتباطی ۱۵ روستا بازگشایی شد اما به خاطر وزش باد و کولاک همچنان راه ارتباطی ۱۵ روستا مسدود است.

اوشال با بیان اینکه شهرستان هشترود یکی از مناطق کوهستانی، سردسیر و برف‌گیر استان است، افزود: تمام نیروهای راهداری و پرسنل این اداره برای ارائه خدمات به همشهریان و رانندگان و کاربران راه  که در حوزه استحفاظی این شهرستان تردد می‌کنند در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی و نیز در راهدارخانه‌های مرکزی و شهید محمدخواه در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند تا در صورت بارش برف و ایجاد مشکل در جاده‌ها با ماشین آلات نگهداری این اداره سریعا وارد عمل شده و نسبت به برف‌روبی و نمک‌پاشی راههای ارتباطی شهرستان اقدام کنند تا رانندگان عزیز بدون هیچ گونه مشکلی به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل اداره راه و شهرسازی هشترود در عملیات راهداری زمستانی سال‌جاری افزود: ذخیره نمک به میزان کافی، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس از جمله اقدامات درخور توجه این اداره در طرح عملیات راهداری زمستانی است.

اوشال افزود: کسانی که قصد مسافرت دارند قبل از خروج از منزل یا منطقه از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کرده و حتما زنجیر چرخ، لباس گرم، خوراک و سوخت کافی در خودروی مربوطه موجود باشد تا در صورت وقوع بارش برف و کولاک در جاده‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هشترود تصریح کرد: رانندگان و کاربران راه و اهالی روستاهای هشترود و نظرکهریزی در صورتی قصد مسافرت دارند قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها با تلفن گویای ۱۴۱ یا با شماره تلفن‌های  اداره راه و شهرسازی هشترود ۵۲۶۲۲۱۲۹ ۰۴۱ – ۰۴۱۵۲۶۲۶۰۵۵ -۵۲۶۲۲۲۸۸ ۰۴۱ تماس حاصل کرده و بعد از مطمئن شدن از وضعیت راه‌ها  اقدام به خروج از منزل کنند و نیز همکاران راهداری ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌‌های ارتباطی شهرستان به شما عزیزان خواهند بود.

اوشال  خاطرنشان کرد: این اداره با ۶ دستگاه سنگین و ۶ دستگاه نیمه سنگین و دو دستگاه سبک و دو دستگاه سبک استیجاری و ۹ دستگاه سنگین استیجاری برف‌روبی در فصل زمستان در راه‌های ارتباطی شهرستان با مسافت حدود ۸۹۴ کیلومتر را تحت پوشش اداره راه و شهرسازی هشترود برای ارائه خدمات به هموطنان قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده، امسال شاهد تردد روان و ایمنی مسافران در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان هشترود خواهیم بود.

اوشال  مشخصات محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان که تحت پوشش این اداره قرار دارند  به شرح ذیل اعلام  نمود: تبریز ـ زنجان (حوزه هشترود در آزاد راه) ۳۹ کیلومتر هشترود ـ مراغه، ۴۵ کیلومتر هشترود ـ قره‌چمن  21 کیلومتر، کمربندی ـ هشترود   16 کیلومتر، هشترود ـ میانه ۲۰ کیلومتر، هشترود ـ ایلی یولی 20 کیلومتر، هشترود ـ عزیزکندی  13 کیلومتر و هشترود ـ خراسنک 10 کیلومتر راه‌های روستایی در شهرستان هشترود ۷۱۰ کیلومتر است.

محورهای برف‌گیر در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *