آغاز ریل گذاری مسیر راه آهن میانه –تبریز تا یک ماه آینده/ بررسی وحل مشکل انسداد راه های کشاورزی در طول مسیر ریلی شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، خط آهن تبریز- میانه از جمله پروژه های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی است که در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران استان ساخته می شود و تاکنون بیش از ۸۹ درصد از عملیات زیرساخت های آن به پایان رسیده است.

 

در مسیر این پروژه ۱۱ تونل نسبتا بزرگ و ۱۰ گالری در مجموع به طول ۱۴.۳۴ کیلومتر، ۲۱ پل بزرگ و بلند به طول حدود هشت کیلومتر و نیز افزون بر ۵۱۵ آب رو با طول حدود ده کیلومتر ساخته می شود.

 

قرار است با احداث راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت قطارهای باری – ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می یابد و این امر به خوبی اهمیت فرامنطقه ای این پروژه را نشان می دهد.

 

با توجه به اینکه این خط راه آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه آهن جمهوری آذربایجان و در ایستگاه رازی به راه آهن ترکیه متصل می شود از منظر ترانزیت کالا و مسافر بسیار مهم است. ‌

 

مسیر فعلی که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق العاده کم است و در نتیجه طبق وعده مسئولین با احداث خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت. ‌

 

احداث این خط آهن باعث صرفه جویی در سوخت، کاهش توقف های مکرر قطار به دلیل دو خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و کاهش آلاینده های محیطی می شود.

 

معاونت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل و راه آهن کشور در بازدید از پروژه راه آهن میانه – تبریز در گفتگو با خبرنگار میانا، افزود: خوشبخانه ۱۰۶ کیلومتر از این پروژه آماده ریل گذاری شده که تا ۱ ماه ماه آینده عملیات رو سازی آن شروع خواهد شد.

 

جبار علی ذاکری با بیان اینکه مقدمات تجهیز کارگاه های مسیر ریلی میانه – تبریز صورت گرفته است، اظهار داشت: در طول این مسیر تقاطعاتی با روستایی بوجود آمده، که این مسئله نیز بررسی و به دست مشاورین اجرایی حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه زیر سازی راه آهن میانه – تبریز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۵۵ میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری به پیمانکاران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه ملی از زمان شروع عملیات اجرایی از سال ۱۳۷۹ تا کنون ۸۵۰ ملیارد تومان اعتبار هزینه شده و اتمام آن نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن پیگری مشکلات بوجود آمده در راستای قطع راه های دسترسی روستاییان به زمین های کشاورزی توسط خط راه آهن میانه – تبریز، پیگری ها و مطالبات مردم میانه را در تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ملی به گوش مسئولین ذی ربط رساند.

 

وی با اشاره به پیگری ها و دغدغه خود نسبت به اتمام پروژه راه آهن میانه – تبریز، حضور مسئولین کشوری بر سر این پروژه را نمونه ای آن عنوان کرد و اظهار داشت:  بعد از اظهار نظر این افراد مطمعناً پیگیری ها از شخص وزیر راه و شهرسازی نیز ادامه خواهد یافت.

 

 

 

۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. این مسیر برای اتمام هزینه ای بیش از مسیر میانه اردبیل میخواهد ولی چطور برای اردبیل پول ندارند برای اینجا دارند به نظر میرسه دستهایی پشت پرده درباره مسیر اردبیل میانه وجود دارد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *