شهر تبریز در رتبه دوم حاشیه‌نشینی کشور قرار دارد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، زهرا ساعی صبح امروز در جلسه نشست مشترک کمیته راهبری و کارگروه توسعه روستایی و عشایر آذربایجان شرقی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های روستاها برای تولید و اشتغال پایدار استفاده کنیم اظهار داشت: برای توسعه صادرات غیر نفتی، ظرفیت روستاها گزینه مناسبی هستند که باید مورد استفاده قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه توجه به روستاها علاوه بر ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم در پی دارد، افزود: عدم توجه به روستاها در اکثر شهرها حاشیه‌نشینی ایجاد کرده که کنترل آن لازم و ضروری است. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ادامه داد: حاشیه‌نشینی تبریز، رتبه دوم کشور را دارد و این به دلیل نبود شغل در روستاها و مناطق کم برخوردار است که چاره مشکلات اقتصادی ما استفاده از ظرفیت‌های داخلی از جمله روستاها است. 

ساعی با بیان اینکه از مجموع ۱۷ میلیون جمعیت روستایی تنها ۶ میلیون شاغل هستند، ابراز داشت: حدود ۵۰۰ هزار نفر به دنبال شغل هستند و نزدیک به ۱۰ میلیون نفر هم بیکارند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های روستایی بسیار خوبی داریم که اگر بتوانیم شناسایی کرده و از آن استفاده کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود، گفت: صنایع دستی، گردشگری و تولید روستایی مهم‌ترین محورهایی هستند که می‌توان بر روی آنها برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، با تاکید بر اینکه توسعه روستا به معنی بزرگ شدن روستا یا جلوگیری از خالی شدن روستا نیست، تصریح کرد: توسعه یعنی بازسازی فرهنگی، اجتماعی و صنایع‌دستی و اشتغال روستایی است که باید بر روی این موضوع اقدام جدی صورت گیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *