ورود ۱۵۰۰ خودرو جدید به ناوگان تاکسیرانی تبریز/ از کمربند میانی تا چهارراه مارالان یک‌طرفه می‌شود

به گزارش میانا به نقل از آناج، یعقوب وحیدکیا در جلسه شورای ترافیک‌ آذربایجان‌شرقی با اشاره ثبت نام ۳ هزار و ۶۱۹ نفر از صاحبان تاکسی فرسوده جهت نوسازی خودروهایشان، اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ نفرشان در بانک‌‌ها تعیین تکلیف شده‌‌اند که از این میزان برای هزار و ۵۶۴ پرونده تشکیل یافته و کد رهگیری دریافت کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد برای هزار و ۵۰۰ نفر پیش فاکتور صادر شده و هزار و ۳۳۵ نفر پول واریز کرده و هزار و ۱۵۷ تاکسی تحویل متقاضیان شده و به همین تعداد تاکسی نیز از رده خارج شده‌‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت تسریع در جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: با توجه به این عمر تاکسی ها ۸ سال و ۴ ماه در نظر گرفته شده است بر همین اساس تا پایان سال، هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نو به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از آلودگی شهر مربوط به اتوبوس‌‌ها می‌‌باشد بر همین اساس برای کاهش آلودگی در مرکز شهر تا پایان سال ۱۷۵ اتوبوس نو به ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز اضافه خواهد شد.

وحید کیا به ترافیک سنگین در خیابان مارالان ما بین کمربند میانی و چهار راه مارالان اشاره کرد و افزود: طبق کارشناسی‌های انجام یافته، بعد از اتمام مراحل زیرساخت این خیابان از طرف کمربند میانی به سمت چهار راه مارالان یک طرفه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ترافیک خیابان دارایی حل شده است اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک در این خیابان اعمال‌‌های قانونی انجام می‌‌پذیرد و برخی انبارهای غیر مجاز نیز تعطیل شده‌‌‌اند ولی باز با مشکلاتی روبرو هستیم که در این راستا نیروهای راهنمایی و رانندگی باید بیش از پیش تلاش کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: اکثر تاکسی‌‌ها شخصی هستند ولی ما آماده همکاری با شرکت‌‌های تاکسیرانی هستیم.

در این جلسه برخی از مسئولان به مشکلاتی اتوبوس‌‌های ترمینال اشاره کردند که توقف‌‌های بیجا در خارج از محل ترمینال‌‌ها برای سوار کردن مسافر، تاخیر در حرکت و نرساندن به محل ترمینال‌‌های تهران از جمله این انتقادها بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *