اقتصاد کشور باید بر پایه فناوری‌های پیشرفته پایه‌ریزی شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سعید شبستری امشب در آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته با اشاره به اینکه اقتصاد باید اقتصادی دانش محور باشد اظهار داشت: حرکت اقتصادی کشور باید اقتصادی رو به فناوری‌های جدید و بر مبنای علم باشد.

وی افزود: اگر بخواهیم با اقتصادهای بین المللی در رقابت باشیم، باید اقتصادی به روز و بر مبنای علم باشد تا توان رقابت با آنها را داشته باشیم.

شبستری با بیان اینکه امروز با تکنولوژی‌های کهنه و سنتی در اقتصاد کشور قدم برداریم، ادامه داد: اگر می‌خواهیم حرفی در زمینه اقتصادی داشته باشیم باید بر جوانان تکیه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: حضور یک هزار و ۶۰۰ طرح در این نمایشگاه، کار بسیار مطلوبی است که امیدواریم این طرح‌ها در عرصه‌های داخلی و بین المللی تجاری سازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بحث بازاریابی است، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم و قراردادهای بسته شده می‌توان این مسئله را حل کنیم که امیدواریم با برگزاری فن بازارها قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم.

وی همچنین از حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه در نوع خود بی نظیر بوده که امیدواریم زمینه ساز حضور در بازارهای بین المللی فراهم شود.

شبستری با بیان اینکه نباید به این نمایشگاه بسنده کنیم، ادامه داد: از صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها انتظار داریم جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نو و پیشرفته اعتماد کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *