شرط و شروط نتانیاهو برای رئیس‌جمهور آتی آمریکا

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در جریان نشست هفتگی کابینه این رژیم به بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوره باقی مانده ریاست جمهوری باراک اوباما و روابط دو جانبه واشنگتن و تل‌آویو پرداخت و خطاب به رئیس‌جمهور آتی آمریکا اعلام کرد که حل منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی از طریق مذاکرات بدون پیش‌شرط ممکن خواهد بود.

 
نتانیاهو از رئیس‌جمهور آتی آمریکا و واشنگتن انتظار دارد که به این اصل و عهدی که از سالها قبل بسته‌اند، پایبند باشند و آن این است که حل منازعه اسرائیلی ـ فلسطینی تنها از رهگذر مذاکرات مستقیم میان طرفین و بدون هر گونه پیش‌شرط ممکن است و نه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد یا مصوبات دیگر مؤسسات بین المللی.
 
نتانیاهو با اشاره به طرح صلح فرانسه و تلاش برخی طرفها برای تحمیل آن بر تل‌آویو تصریح کرد مساله‌ای که این روزها ذهن تل‌آویو را به خود مشغول کرده است، رفتار و روش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مدت باقی مانده از دوران ریاست‌جمهوری خود در صورت ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای از سوی طرف فلسطینی به سازمان ملل متحد در محکومیت اسرائیل است و سوال این است که آیا در این صورت، اوباما از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد یا رفتار متفاوتی در پیش خواهد گرفت؟
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر عمق روابط راهبردی و ائتلاف رژیم صهیونیستی با آمریکا تاکید کرد و گفت که این ائتلاف مهمترین ائتلاف تل‌آویو در عرصه بین المللی است و هیچ وقت تغییر نخواهد کرد.
 
نتانیاهو در همین راستا اعلام کرد که «مطمئنا، اسرائیل روابط خود با بسیاری از کشورها؛ از جمله کشورهای بزرگ را گسترش می‌دهد و هفته گذشته رئیس هیئت عالی اقتصادی دولت چین "NDRC" به "اسرائیل" سفر کرده بود و مذاکرات مثبتی هم برگزار کرد.»
 
قرار است این هفته نیز دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور روسیه به فلسطین اشغالی سفر کند و به اعتقاد نتانیاهو این مذاکرات نشانگر تداوم تحکیم روابط دو جانبه "اسرائیل" و روسیه است و در همین راستا، یک هفته بعد نیز "رئووین ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی به هند سفر خواهد کرد تا روند تحکیم روابط میان تل اویو و دهلی نو ادامه پیدا کند. وی افزود که این امر نشانگر تحکیم جایگاه اسرائیل در عرصه بین المللی است که تا حد زیادی از قدرت این رژیم در عرصه های امنیتی، اقتصادی و فناوری نشات می گیرد.
 
نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که «ما با کشورهای متعدد دیگری در آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و جاهای دیگر رابطه داریم و یکی از پرونده‌هایی که از ۵ سال پیش بر روی آن کار می‌کنیم، پیدا کردن گزینه های جایگزین برای استفاده از مواد سوختی در سیستم حمل و نقل عمومی است؛ چرا که اکثر مواد سوختی و نفت در بخش حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود و ما تلاش می‌کنیم جهان را از وابستگی نجات دهیم و اسرائیل قافله سالار دستیابی به گزینه‌های جایگزین در زمینه انرژی و به ویژه نفت خواهد بود. ما این کار را برای ساخت دنیای پاک، سالم تر و بهتر انجام می‌دهیم.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *