استقبال مردم از سنددار شدن املاک مسکونی و تجاری به نفع آنها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در مصاحبه ای اختصاصی، سنددار شدن این املاک را سبب مزایای بسیاری برای صاحبان آنها عنوان کرده گفت: اخذ تسهیلات برای تعمیرات، مقاوم سازی و تجدید بنا، ارزش افزوده دو برابری درامر فروش ملک و استفاده از سند برای وثیقه و ضمانت در امور مختلف از جمله مزایای سنددار شدن املاک قولنامه ای می باشد.

 

وی در ادامه با تاکید بر آگاه سازی مردم برای برخورداری از مزایای سند دار شدن املاک در اختیار آنها واطلاع رسانی دقیق، وسیع و گسترده به مردم در جهت تشکیل پرونده، آن هم به صورت رایگان گفت: گاها مردم با مزایای این امر آشنا نبوده و بنابراین اقدام نمی کنند اما مردم باید بدانند که سنددار شدن این املاک تنها به نفع آنها بوده و از بروز بسیاری از مشکلات خواهد کاست.

 

شکری با اشاره به وجود ۶ هزار واحد مسکونی و تجاری بدون سند در شهرستان میانه و مقایسه آن با شهرستان ساری در استان گلستان که دارای ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری با همین شرایط هستند اشاره کرده گفت: در شهرستان ساری تمامی ۱۳ هزار خانوار برای سنددار شدن اقدام نموده اند اما در شهرستان ما ۸۰۰ نفر سند گرفته و ۶۰۰ نفر دیگر نیز تشکیل پرونده داده اند در حالیکه از آذر ماه سال جاری این حرکت ارزشمند شروع شده و مدت زمان آن یکسال بود که  برای۶ ماه دیگر  نیز تمدید شد.

 

وی با دعوت از مردم برای تشکیل پرونده اظهار امیدواری کرد که در ۷ ماه باقیمانده از اجرای این طرح، شاهد تشکیل پرونده از سوی تمامی این خانوارها باشیم.

 

شکری همچنین افزود: هزینه اعطای سند برای واحدهای مسکونی تا مساحت ۲۵۰ متر مربع رایگان بوده و برای بیشتر از آن یک دهم قیمت کرشناسی شده متراژ اضافی که مبلغی بسیار ناچیز است دریافت می گردد همچنین در مورد املاک تجاری تا ۲۵ متر مربع رایگان و بیشتر از آن شامل هزینه ۲۵ درصد قیمت کارشناسی شده متراژ اضافی  می باشد.   

 

انتهای پیام/  

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *