سهم مردم زنجان از رودخانه قزل‎اوزن نباید نادیده گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، علی وقف‎چی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در خواست مطالعه و اجرای طرح مهار آب ۲۵ رودخانه شهرستان طارم که تاکنون مهار نشده را از سازمان آب استان داشته‎ایم تا در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه آب یکی از مشکلات اساسی و جدی در برخی از نقاط شهرستان‎های طارم و زنجان به شمار می‎‏رود، تصریح کرد: عملیات سد ارمغانخانه از دو سال پیش متوقف شده است و این یکی از مشکلات منطقه به شمار می‎رود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شناسنامه مشخصی برای دو سد مشمپا و پاوه رود شهرستان‎های زنجان و طارم وجود ندارد، اضافه کرد: امیدوار هستیم با همکاری سایر نمایندگان به ویژه نمایندگان استان این مسائل رفع شود.

 

این مسؤول با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد از رودخانه قزل‎اوزن از استان زنجان عبور می‎کند، ادامه داد: نباید سهم مردم استان از این رودخانه نادیده گرفته شود.

 

وقف‎چی در زمینه آب شرب برخی از نقاط شهرستان زنجان از جمله روستاهای قره‎بوطه، مشمپا، حصار و رجعین، افزود: علاوه‎بر اینکه آب شرب این روستاها به حد کافی نبوده کیفیت آب آنها هم بسیار پایین است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخشی از آب با کیفیت بسیار پایین به ویژه در روستای قره‎بوطه تامین شده است، یادآور شد: مشکلات آب رسانی در روستاهای چپ چپ، گمش آباد و سلطان آباد نیز با پیگیری‎ها و همکاری مسؤولان برطرف شده است.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *