خدمات‌دهی شهرداری تهران در مرز مهران به زائران حسینی/ فراهم بودن امکان برگشت زائران حتی تا قبل از روز اربعین

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا قدیمی رئیس کمیته منابع انسانی ستاد اربعین شهرداری تهران، اظهار داشت: در صورتی که زائری به مشکلی برخورد، شرایط لازم برای بازگشتش به ایران حتی تا قبل از روز اربعین فراهم خواهد شد.

 

 وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته هماهنگی های لازم در مجموعه شهرداری تهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران انجام شده است،گفت: هماهنگی های لازم با استانداری ایلام، اداره گذرنامه شهر مرزی مهران و گمرکات جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام خادمان و نیز تجهیزات مربوطه به عمل آمده است.

 

قدیمی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده هر کمیته وظایفی را برعهده دارد به ذکر اقدامات کمیته منابع انسانی ستاد اربعین شهرداری تهران پرداخت و افزود: در مرحله اول مدارک کارگران و خادمین حسینی تکمیل و پس از تایید نهایی به کربلا و نجف اعزام شدند و در مرحله بعدی نیز کارت شناسایی برای کارگران صادر شد.

 

رئیس کمیته منابع انسانی ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه امسال سامانه ای را راه اندازی کردیم که اطلاعات کارگران پس از تهیه در این سامانه ثبت می شود، تصریح  کرد: تاکنون اطلاعات بیش از ۱۷۰۰ نفر کارگر ثبت شده است. همچنین جهت سهولت و سرعت در صدور روادید کشور عراق، ارتباطی با کنسول عراق در تهران برقرار کردیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد نیروهای کمیته منابع انسانی از هفته گذشته در مرز مهران مستقر شدند تا در خدمت خادمان باشند، بیان کرد: این افراد کارهای انتقال از داخل مرز ایران به کشور عراق را فراهم کرده اند. این در حالیست که به دنبال آن هستیم که امسال هم همانند سال های گذشته حداکثر تسهیلات را در اختیار زائرین آقا اباعبدالله الحسین(ع) قرار دهیم و زائرین کمترین معطلی و سرگردانی را در مرز مهران در هنگام ورود و خروج داشته باشند.

 

قدیمی با تاکید بر اینکه خدمات رفت و برگشت اعضای ستاد گمشدگان، اعضای تیم پزشکی شرکت شهر سالم، اعضای اداره کل ایثارگران و تعدادی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، تیم اعزامی کانون بسیج پزشکی ایران و… به کربلا توسط این کمیته انجام می شود، ادامه داد: رفت و برگشت نیروها به صورت زمینی انجام و صرفه جویی های لازم به عمل آمده است.

 

وی با بیان اینکه رابطان ما در مرز عراق، داخل خاک عراق و نقاط مختلف مستقر هستند، افزود: در صورتی که زائری به مشکلی برخورد، شرایط لازم برای بازگشتش به ایران حتی تا قبل از روز اربعین فراهم خواهد شد.

 

رئیس کمیته منابع انسانی ستاد اربعین شهرداری تهران با اعلام این مطلب که همه خادمین تحت پوشش بیمه دانا هستند، گفت: هزینه بیمه ۲۵ هزار تومان است و تمامی کارکنان و سرگروه ها نیز بیمه مسئولیت شده اند.

 

قدیمی با بیان اینکه مرحله اول ارسال تجهیزات و امکانات از هفته گذشته آغاز شده است، تاکید کرد: مرحله دوم تا ۱۰روز پیش از اربعین که مرزها بسته می شود، به کربلا و نجف ارسال خواهد شد. این در حالیست که نیروهای کمیته منابع انسانی تا ۵ روز بعد از اربعین در مرزها مستقر بوده تا تمامی نیروها را به ایران بازگردانند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *