انتقاد تند معاون استاندار نسبت به کم کاری دستگاه‌ها/ حقوق کدام کارمندان حرام است

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه روستایی و عشایری استان با اشاره به کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های توسعه روستایی و ارائه تسهیلات مقتضی اظهار داشت: اینکه برخی از دستگاه‌ها تکالیف خود را به موقع انجام نمی‌دهند اصلا قابل قبول نیست و حقوقی که می‌گیرند حرام است.

وی افزود: در کشور مسائل اجتماعی به چالشی اساسی تبدیل شده که یکی از دلایل ایجاد آنها حاشیه‌نشینی است که با مهاجرت روستائیان به شهرها حاصل می‌شود اما اگر ما روستایی را توانمند و اشتغال روستایی را در روستا فراهم کنیم مهاجرت اتفاق نمی‌افتد و مشکل حاشیه‌نشینی و بزهکاری‌های اجتماعی رخ نمی‌هد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مبنی بر توانمندسازی روستاها بوده که ما در ۳۷ سال گذشته از این موضوع غفلت کرده‌ایم و آنطور که باید به ایجاد اشتغال در روستاها توجه نکرده‌ایم و به نظر می‌رسد فرمانداران در این ارتباط غفلت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تزریق اعتبار کلان از محل صندوق ذخیره ارزی در جهت توسعه طرح‌های روستایی و اشتغال آفرینی در روستاها، ادامه داد: دوستان باید بر اهمیت این مسئله تاکید داشته باشند و تهدیدات اجتماعی حاصل از گسترش حاشیه‌نشینی را یادآور شوند و این ماموریتی است که به عهده همه ما قرار دارد.

پورمهدی یادآور شد: هفته بعد وزیر کشور به استان سفر می‌کند و در جلسه اقتصاد مقاومتی حضور می‌یابند که باید در این جلسه گزارشات توسعه طرح‌های روستایی هم ارائه شود.

وی در عین حال تاکید کرد: توسعه روستایی عین اقتصاد مقاومتی است که با تحقق این امر همه مشکلات داخلی و حتی خارجی ما هم قابل حل خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سالانه در استان ما ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه می‌دهیم که هیچ اثر قابل توجهی در زندگی مردم ندارد، افزود: ما در استفاده از ظرفیت‌ها همواره ضعیف عمل می‌کنیم و لازم است در جهت ایجاد صندوق‌های خردخانگی در استان برنامه‌ریزی شود که در این عرصه‌ها کم کار شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *