مجاز به توسعه باغات در حوزه دریاچه ارومیه نیستیم

به گزارش میانا به نقل از فارس، اکبر فتحی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان اظهار داشت: اولین اقدام در این راستا تعیین قیمت تضمینی گندم در زمان مناسب و در شهریور ماه بود و با این اقدام  کشاورز تکلیف خود را برای کاشت گندم می‌دانست؛ همچنین برای هر چهار روستا یک کارشناس تعیین شده که اقدام بسیار موثری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی در ارتباط با توسعه اقتصادی روستایی در ۷۲ روستای تعیین شده افزود: در آذرشهر ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در روستای شرامین در دستور کار قرار داشت که با کمبود آب کافی برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای مواجه بودیم و واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ مادر را برای تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی معرفی کردیم و در روستای قاضی‌جهان تولید گردو و صنایع تبدیلی خشکبار در برنامه بود؛ همچنین مبارزه با کرم خراط در سطح ۱۵ هکتاری به روش اخلال در جفت‌گیری انجام گرفته است.

فتحی تصریح کرد: در اسکو و روستای خاصه‌لر تولید وسیع گردو و بادام و ایجاد صنایع تبدیلی برای این فرآورده‌ها، ایجاد واحدهای تولیدی بلغور و تولید پودر یونجه، تغییر الگوی کشت در خصوص بهره‌وری در مصرف آب، لوله‌گذاری به طول سه و نیم کیلومتر در مسیرهای عمومی صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: ما مجاز به توسعه باغات در حوزه دریاچه ارومیه نیستیم و در این حوزه بیشتر به کشت کلزا پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در تبریز بسته‌بندی محصولات کشاورزی در روستای بارانلو، ایجاد کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی در لاهیجان و پرورش ماهی در اوشتبین صورت می‌گیرد، افزود: در شهرستان جلفا بسته‌بندی محصولات کشاورزی در ارسی، بسته‌بندی در ایری سفلی و دامپروری و پروزش زنبود عسل در لیوارجان در اولویت قرار گرفته است.

فتحی توضیح داد: در چاراویماق و روستای قلعه حسین‌آباد توسعه دامپروری، اوچ درق ایجاد صنایع تبدیلی، وردانقم تولید عسل به دلیل وجود ۵۰ هزار کندوی عسل، ایجاد کارگاه بسته بندی عسل در برنامه بوده و در خداآفرین ایجاد استخر پرورش ماهی در روستای طوعلی سفلی، احداث کشتارگاه دام با مشارکت تعاونی روستایی در روستای بسطاملو در دستور کار قرار دارد.

این مسئول اعلام کرد: در عجب‌شیر کشت وسیع سیب و زمینی و پیاز، احداث گلخانه و پرورش گیاهان زینتی در روستای شیراز، در کلیبر کاشت گندم و لوبیا در روستای اسکلو و ایجاد کارگاه بسته‌بندی محصولات کشاورزی در روستای یوزبند، در مراغه احداث کارگاه بسته‌بندی سیب، در مرند بسته‌بندی و فرآوری عسل، در ملکان کشت گوجه فرنگی و انگور و ایجاد صنایع تبدیلی انگور، در هشترود تولید فرآورده‌های لبنی، توسعه دامپروری در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت تمام و کمال وجه گندم خریداری شده به رقم ۷۶۳ میلیارد تومان به حساب کشاورزان خبر داد و گفت: میزان گندم خریداری شده را از ۱۷۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن افزایش داده‌ایم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *