لزوم اطلاع رسانی بیشتر برای سنددار شدن ۶ هزار املاک مسکونی و تجاری شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه شورای اداری شهرستان میانه افزود: با توجه به مهلت تمدید سنددار شدن این املاک که از سوی نهاد رهبری به مردم هبه شده است بر برنامه ریزی از سوی مسوولین برای اطلاع رسانی در جهت بهره مندی تمام ۶ هزار خانوار تاکید می شود. 


وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه و جامعه بین الملل و آشوبی که در این کشورها ایجاد شده بر امنیت ایده آل جامعه اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه اشاره کرده این امر را مرهون رشادتها و دلیریهای مدافعان حرم خوانده افزود: با جمع آوری کمکهای نقدی و غیره از سوی مردم از جمله اعضای شورای اداری شایدبتوانیم قطره ای از دریای رشادتها و جانفشانیهای این عزیزان را ارج نهیم.


شکری در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که از اساسی ترین بحثهای جامعه امروز ما به شمار می رود اشاره کرده از ادارات و نهادهای شهرستان برای تلاش در این راستا تقدیر کرده افزود: با توجه به اینکه استان ما بعنوان ۳ استان پایلوت برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده باید ادارات ما بر تلاشهای خود در این راستا بیافزایند تا استاندار آذربایجان شرقی با دستی پر به محضر مقام معظم رهبری در بهمن ماه سال جاری برسند.


وی همچنین با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و اجرای برنامه ها و رزمایشهای مختلف برای سنجش آمادگی ادارات خدمات رسان شهرستان افزود: تهدیدها و خطرات به دو دسته انسانی و طبیعی تقسیم می شوند که در تهدیدها و خطرات طبیعی نیاز به پدافند غیرعامل ضرورت می یابد.


فرماندار ویژه میانه در ادامه از راه اندازی شرکت توسعه و عمران شهرستان میانه بنام آرمان خبرداده با بیان مزایای ایجاد این شرکت در راستای توسعه و عمران شهرستان میانه و رفاه هرچه بیشتر مردم با بازگرداندن سود پروژه های اجرایی به نفع مردم، میانه را دومین شهر پیشگام استان بعد از تبریز در راه اندازی این شرکت عنوان کرد.


وی حداقل میزان خرید سهام برای یک فرد را ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و حداکثر مبلغ سهام را ۵۰ میلیون ریال عنوان کرده افزود: با هماهنگی از طریق بانکها ۱۰ میلیارد ریال برای خرید سهام به حساب شرکت برای افراد یا کارکنان ادارات در نظر گرفته شده که می توانند به بانکهایی که لیست آنها اعلام خواهد شد مراجعه کرده و با توافقات حاصله به خرید سهام اقدام نمایند.


شکری با اشاره به حضور در ۳ همایش و سمینار بزرگ پارک علم و فناوریهای نوین، بیزنس حلال بین کشورهای اسلامی و سمینار گردشگری کشورهای اسلامی در کشور مالزی با سابقه ۵۵ ساله گفت: درآمد سرانه مالی درکشور مالزی ۸۰ هزار دلار و درآمد سرانه مالی در کشور ما ۸ هزار دلار می باشد در حال که ما کشوری با سابقه ۲ هزارو ۵۰۰ ساله هستیم.


وی با بیان اینکه کشور مالزی با ۲۵ میلیون جمعیت ۳۰ میلیون نفر گردشگر دارد به اشتغالزایی ثابت ۲ میلیون نفری از محل گردشگری در این کشور اشاره کرده افزود: برنامه ریزی ، اراده و تصمیم مناسب، حمایت از ایده و طرح و سرمایه گذار تنها دلیل رمز موفقیت و پیشرفت این کشور محسوب می شود که ما نیز باید با انجام این کارها بتوانیم با توجه به سابقه کشورمان به توسعه هرچه بیشتر آن کمک کنیم.  


در این جلسه اسد اسدی رییس اداره پست با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه پست از ارسال ۵۳ هزارو ۲۳ فقره مرسوله و نامه پستی خبرداد.


فرج اله جعفری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز هدف این کمیته را توانمندسازی و خوداتکایی افراد برای حفظ عزت و کرامت انسانی عنوان کرده از پرداخت ۲۵ میلیارد ریال مستمری در ۶ ماهه اول به تحت پوششین کمیته خبرداده افزود: این کمیته به ارائه تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی تا ۳۰۰ میلیون ریالی برای خوداتکایی و اشتغالزایی مددجویان توانمند پرداخته است.


اکبر ناصری رییس شرکت گاز میانه هم با حضور در این جلسه با بیان اهداف شرکت گاز به اطلاع رسانی و آگاهی دهی در استفاده صحیح از وسایل گازسوز تاکید کرده با اشاره به مرگهای خاموش و ۱۱ مورد مسمومیت و ۲ فوتی در اثر خفگی با گاز در شهرستان میانه طی سال گذشته از برپایی چادرهای مشاوره در سطح شهرستان و یک چادر مشاوره در میدان معلم شهر با ارائه آثار تبلیغی و اطلاع رسانی توسط شرکت گاز میانه خبرداد.


وی به سامانه تلفن گویای ۲۱۹۴ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۲۱۹۴ و تلفن امداد ۱۹۴ شرکت گاز اشاره کرده گفت: این سامانه ها برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و امداد رسانی راه اندازی شده است.


در پایان مراسم از ۴ مسوول شهرستان برای همراهی  و همکاری و تلاشهای شبانه روزی بیشتر آقایان مهدی نوایی رییس اداره ورزش و جوانان، اصغر مخبر رییس حوزه بانک ملی، اسفندیار صادقی رییس آموزش و پرورش و مشایخی معاون آموزشی این اداره با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *