فرماندار ویژه میانه بر آمادگی جامعه در برابر تهدیدات انسانی و بلایای طبیعی تاکیدکرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع نمازگزاران شهرستان میانه و پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان ضرورت آگاهی و شناخت کامل تهدیدهای مختلف و شناخت راههای مقابله، بهترین تعریف پدافند غیر عامل را مصون سازی و پایداری کشور در مقابل تهدیدات دشمن از زبان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت موضوع و پرداخت رسانه ها به موضوع پدافند غیر عامل افزود: تهدیدات جوامع که کشورها از جمله کشور ما با آنها روبه روست به دو دسته تقسیم می شود و شامل تهدیدات، خطرات و بلایای طبیعی است که در این خصوص کشور ما در معرض بیش از ۵۰ نوع بلایای طبیعی قرار دارد و برای مهار این بلایا و مصون سازی در مقابل آنها تشکیلاتی با عنوان ستاد مدیریت و مقابله با بحران تشکیل شده است اما یک سری خطرات و بلایایی وجود دارد که منشا آن طبیعت نیست بلکه تهدیداتی که منشا انسانی داشته و از سوی دشمنان ناشی می شود. 

 

شکری اظهارکرد: در خصوص تهدیدات دشمنان برای مثال شاهد بودیم که دشمن با ویروس استاکس نت، مشکلات عدیده ای را در تشکیلات هسته ای کشورمان به وجود آورد و امروز در این راستا سازمان پدافند غیرعامل با هدف شناسایی و خنثی سازی و برنامه ریزی برای مصون سازی در مقابل تهدیدات مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده تا دشمن نتواند به جامعه و زیرساخت هایمان آسیب برساند.

 

فرماندار ویژه میانه، حملات و خرابکاری های سایبری، تهدیدات بیولوژیک و ایجاد بیماری ها برای سودجویی و یا تهدید امنیت غذایی کشورها و اختلاف افکنی های قومی، نژادی و مذهبی را از جمله مواردی عنوان کرد که دشمن بطور غیرمستقیم می تواند از طریق آنها کشورمان را مورد تهدید قرار داده و مشکلات فراوانی را به وجود آورد.

 

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل برای خنثی سازی این تهدیدات با سلسله اقدامات ایجابی و ایجاد برخی امکانات در صدد مقابله با چنین تهدیداتی است تا دشمن نتواند هرموقع که اراده کرد به کشور آسیب برساند که این همان مفهوم تعبیر مقام معظم رهبری در مصون سازی کشور است تا مردم و مسئولین غافلگیر نشده و به نوعی کشور در مقابل آسیب ها واکسینه گردد.

 

شکری افزایش تاسیسات و تجهیزات جانبی دور از چشم دشمن را از جمله اقدامات ایجابی عنوان کرده، گفت: لازم است در همین راستا افزایش زیرساخت های متنوعی چون تجهیزات مخابراتی و راههای ارتباطی در شهرستان میانه  صورت پذیرد هر چند شهرستان از چنین امکاناتی برخوردار است ولی کافی نیست. 

 

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات خنثی سازی که سازمان پدافند غیرعامل انجام می دهد، اقدامات سلبی است که رصد اقدامات و کنترل برنامه ها، شناسایی نقشه های دشمن و ایمن سازی تاسیسات در مقابل این نقشه ها از جمله آنهاست.

 

شکری افزود: هر فرد در جامعه نیز باید نقشی در پدافند غیرعامل ایفا کرده و سهمی داشته باشد و حداقل کاری که یک شهروند می تواند در این مسیر انجام دهد، رعایت اصول فنی و علمی در احداث ابنیه ها و ساختمانها و پرهیز از هرگونه سهل انگاری در رعایت استحکام بنا و موارد ایمنی در جهت ارتقای امنیت بیشتر می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی مردم در مقابل سخت گیری های مسئولین در تاییدیه ساختمان و رعایت اصول فنی آن گله مند هستند افزود: مردم باید بدانند که سخت گیری ها برای حفظ امنیت و جلوگیری از به خطر افتادن آنهاست.

 

شکری در ادامه در خصوص راه اندازی شرکت تعاونی توسعه  و عمران (آرمان میانه)و دعوت از مردم برای خرید سهام در این شرکت گفت:ایجاد توازن توسعه در شهرهای کشور و از بین بردن شکاف ها یکی از فواید تاسیس این شرکتهاست.

 

وی واگذاری پروژه های عمرانی بدون مناقصه به این شرکتها و برگرداندن سود اجرای پروژه های شهرستان به مردم را از دیگر فواید ایجاد این شرکت عنوان کرد.  

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *