آغاز پروژه ملی “سنجش عدالت در سلامت” در تبریز

به گزارش میانا به نقل از آناج، علیرضا رحیمی از آغاز مراحل عملیات میدانی پروژه ملی سنجش عدالت در سلامت خبر داد و افزود: این طرح نقشه راهی خواهد برای تصمیم گیری‌ها و رفع نابرابری‌ها در عرصه سلامت تبریز است که با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر نهادهای مربوطه اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح حاضر سال گذشته در شورای شهر تبریز مصوب و منابع مورد نیاز آن در بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی شد.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: یک تیم علمی متشکل از اساتید علوم پزشکی و کارشناسان به منظور انجام مطالعات تحقیقی تشکیل یافته است که بر اساس شاخص‌های سلامت اقدام به جمع آوری اطلاعات و داده‌ها در مناطق مختلف تبریز می‌کنند. 

وی بر اساس قانون شهرداری و شوراهای شهر، نظارت بر امور شهر و حوزه سلامت را از مهمترین وظایف مدیران شهری دانست.

رحیمی با اشاره به اینکه تبریز دومین شهری است که طرح سنجش عدالت در سلامت را به اجرا می‌رساند، گفت: البته تاثیر این امر منوط به رسیدن به مرحله مداخله است تا از این طریق بتوانیم برنامه های تدوین شده را به صورت عملیاتی و با مشارکت مردمی به انجام برسانیم.

وی در توضیح زمانبندی‌های تعیین شده در خصوص این پروژه، اظهار کرد:  قانون اجرای این طرح را بر عهده شهرداری‌ها و شورای شهر قرار داده و از امروز در تبریز در ۶ منطقه شهر به عنوان پایلوت اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مطالعات کارشناسی در کل شهر در بهمن ۹۵ تا خرداد ۹۶ انجام شده و محصول آن تیرماه ۹۶ به صورت گزارش ارائه می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *