متأسفانه عده‌ای در جامعه با قاطعیت تصمیم گرفتند که بی‌سواد بمانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، به مناسبت هفته سواد آموزی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان میانه روز جمعه 12 دی ماه 93، با امام جمعه میانه شهر دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در این دیدار با اشاره به این موضوع که علاوه بر صرف هزینه ها و سیاست های تشویقی اداره آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی شهرستان میانه، متأسفانه عده‌ای در جامعه با قاطعیت تصمیم گرفتند که بی‌سواد بمانند، افزود : طرح ریشه کنی بی سوادی در جامعه، از جمله تأکیدات دین اسلام و یک برنامه دینی است .

امام جمعه میانه با بیان این موضوع ‌که بی سوادی برای نظام جمهوری اسلامی یک عیب محسوب می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه باوجود حمایت‌ها در این رابطه، به علت استقبال نکردن جامعه بی‌سواد از کسب دانش، این طرح با مشکلاتی رو به روست .

 صادقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه نیز ضمن تبریک هفته سواد آموزی در مورد سواد آموزی و مشکلات و چالش های موجود در جهت جذب و آموزش بی سوادان شهرستان با بیان این موضوع که با در پیش گرفتن سیاست های تشویقی ، تا کنون با جذب 100 درصدی، تعداد 95 نفر، افراد بین 10 تا 20 سال  جزو گروه آموزش ناپذیر به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته ایم، افزود : در سال جاری تعداد 540 نفر سهمیه جذب بی سوادان عادی و اولیای بی سواد دانش آموزان، در اختیار نهضت سواد آموزی شهرستان قرار داده شده است که تا کنون 340 نفر آن جذب شده است .

وی با اشاره به تلاش همکاران مجموعه در راستای ریشه کنی کامل بی سوادی در سطح شهرستان، اظهار داشت : کلیه افراد باسواد می توانند با آموزش یک فرد بی سواد علاوه بر اجر معنوی ،حق الزحمه نیز دریافت کنند.

صادقی بر نقش تاثیر گذار نیروهای مقاومت بسیج در اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی اشاره کرد و افزود : متأسفانه باوجود حمایت‌ها در این رابطه، به علت استقبال نکردن جامعه بی‌سواد از کسب دانش، این طرح با مشکلاتی رو به روست .

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *