خرج آرایشگاه برخی از زنان در ایام محرم بیشتر از مراسمات عروسی است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خطبه های نماز جمعه ۲۳ مهر ماه در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر میانه، با تاکید بر رعایت جایگاه و شان عزداری ها از سوی آهاد مردم جامعه، بخصوص جوانان، افزود: تذکر مودبانه و به جا در راستای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه مداحان و صاحبان هیئات و همچنین ریش سفیدان و مردم است و این افراد موظفند در صورت مشاهده هر گونه هنجار شکنی و بی حرمتی از خود واکنش نشان دهند.

 

امام جمعه میانه با بیان اینکه در مراسمات عزاداری ماه محرم تعدادی از بانوان که معدود هم نبودند با آرایش نامتعارف به دیدن دسته جات سینه زنی و عزاداری سرور و سالارشهیدان آمده  و به گفته شاهدین امر، خرج آرایشگاه در ایام محرم بیشتر از مراسمات عروسی است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و اسلام با رویکرد فرهنگی در صدد نشر و گسترش اسلام آمریکایی با تاثیر گذاری بر رفتار و نوع پوشش جوانان بویژه زنان و دختران است.

 

وی تصریح کرد: آن دسته از زنان و دخترانی که آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر می شوند به حضرت زهرا(س) و فرهنگ و مکتب عاشورا دهن کجی کرده و خود را به گناهی نابخشودنی آلوده می کنند.

 

خطیب جمعه میانه با اشاره به این موضوع که ثمره دنیا پرست دچار رشدن به خواب غفلت است، افزود: خاصیت دنیا فریب بی اثر ساختن موعظه ها و سخنان هدایت گر انبیاء و اولیا الهی است.

 

حجت الاسلام حامدی همچنین با تقدیر و تشکر حضور پرشور مردم در عزاداری های حسینی خواستار حمایت های مادی و معنوی از برقرارکنندگان نظم و امنیت در کشور شد و افزود: خوشبختانه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین در کمال امنیت و آرامش برگزار شد که همگی مدیون رشادت های سربازان گمنام و نیروی نظامی و انتظامی بخصوص مدافعان حرم است.

 

وی با بیان اینکه برپا کردن آتش و روشن کردن شمع و تخریب اماکن مذهبی و عمومی بویژه محوطه امام زاده اسماعیل(ع) میانه ادای دین و نذر به دستگاه اباعبدالله الحسین نسیت، خاطرنشان کرد: آزار و اذیت رساندن هیات حسینی به سایر مردم و تخریب اموال عمومی و بیت المال، موجب بدبینی به دستگاه امام حسین(ع) است.

 

حامدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که دریافت حقوق های نجومی از بیت المال از سوی مسئولین در مملکت امام زمان(عج) جایز نیست،افزود: متاسفانه در کشور  ما ۳۹ مسولیت کلیدی در دست افراد دو تابعیتی است که این موارد مغایر با قانون اساسی کشور ماست.

 

خطیب جمعه میانه با بیان اینکه جایز نیست که برخی از مسئولین در پست های کلیدی کشور حضور داشته باشند و تابعیت کشورهایی که سابقه دیرینه ای در دشمنی با اسلام و حتی کشورمان را دارند را نیز داشته باشند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی می بایست پدیده خطرناک مسئولین دوتابعیتی در کشور برخوردی قاطع داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ‌کشورهای غربی از وجود مسولین دوتابیعتی در کشور نهایت بهره را در راستای رسیدن به اهداف خود می برند، اظهارداشت: پرداختن به مسایل ریشه ای توسط دولت و نظارت و وضع قوانین مناسب توسط مجلس مطالبه اصلی مردم در یک جامعه اسلامی است.

 

حامدی با اشاره به ائتلاف عربی و جنایات و کشتار مردم بی دفاع در یمن، افزود: این جنایت های وحشیانه با حمایت های تسلیحاتی غرب بویژه آمریکا میخ دیگری بر تابوت آل سعود بود.

 

وی با اشاره به وضعیت کشور سوریه و بروز اختلافات در بین گروهای تروریستی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت میدانی در سوریه در دست نیروهای نظام سوریه بوده که غربی ها درصدد ایجاد حاشیه و منطقه ای امن برای استقرار تروریست ها با اعلام آتش بس های مکرر است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *