اوباما مداخله نظامی مستقیم در سوریه را بررسی می‌کند

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از «رویترز»، در حالی‌که حملات جنگنده‌های سوریه و روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در حلب بی‌وقفه ادامه دارد، مسئولان آمریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور، روز جمعه (امروز) در نشستی با مشاوران ارشد خود در حوزه سیاست خارجی، گزینه‌های نظامی و دیگر گزینه‌ها درباره سوریه را بررسی کند.

مسئولان آمریکایی افزودند: برخی مقام‌های ارشد می‌گویند ایالات متحده باید با شدت بیشتری در سوریه اقدام کند در غیر این‌صورت، آن باید خطر از دست رفتن باقی‌مانده نفوذ خود در نزد معارضان «میانه‌رو» و متحدان عرب، کُردها، تُرک‌های خود در جنگ علیه داعش را جدی تلقی کند.

یک مسئول، که خواست نامش فاش نشود، فاش کردند که برخی از گزینه‌های مد نظر آمریکا، شامل اقدام نظامی مستقیم مانند حمله به پایگاه‌های نظامی یا انبار مهمات یا سایت‌های راداری یا پایگاه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه است.

این مسئول آمریکایی متذکر شد، یکی از خطرات ناشی از این اقدام نظامی آمریکا این است که به دلیل ادغام نیروهای روسیه و سوریه در برخی موارد، احتمال وجود رویارویی مستقیم (آمریکا) با روسیه وجود دارد و همین امر، اوباما را به اجتناب از این امر سوق می‌دهد.

مسئولان آمریکایی خاطرنشان کردند که به نظر آنها، بعید است اوبما دستور حملات هوایی آمریکا علیه اهداف دولت سوریه را صادر کند. آنها تأکید کردند که چنین تصمیمی در نشست برنامه‌ریزی شده شورای امنیت ملی اتخاذ نمی‌شود.

منابع مزبور اضافه کردند، یکی از گزینه‌های جایگزین این است که به همپیمانان‌مان اجازه دهیم معارضان مسلحِ مورد تایید واشنگتن را مجهز به سلاح‌های پیشرفته کنند ولی این کمک‌های تسلیحاتی نباید شامل موشک‌های ضد هوایی شود؛ زیرا واشنگتن می‌ترسد که این نوع سلاح علیه هواپیماهای غربی استفاده شود.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *