صحنه واقعه عاشورا به صورت نمایشگاهی در شهر ترک میانه بازسازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسماعیل خدایاری راوی و طراح این گروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه صحنه بازسازی واقعه روز عاشورا توسط گروه ایستگاه صلواتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و با مشارکت مرکز آموزشی ترک دانشگاه آزاد اسلامی میانه و همچنین حرکت خود جوش مردم در محل مسجد سنگی این شهر جهت بازدید عموم مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) باز سازی شده است.

 

خدایاری هدف از برگزاری این نمایشگاه را پی بردن مردم عمق فلسفه، ماهیت و جوهره قیام عاشورا بیان کرد و گفت: ما مسلمانان بایستی با نگاه و مطالعه جامع و کامل در باره امام حسین(ع) به زندگی، شخصیت و مقام حضرت به عنوان امام معصوم، شناخت لازم و کافی پیدا کنیم و سپس با مطالعه و تعمق در بیانات و گفتار امام بزرگوار که در مقاطع مختلف قیام و حتی پیش از آغاز آن درباره انگیزه حرکت خویش بیان کرده است، به فلسفه و ماهیت قیام اباعبدالله(ع) تا حد زیادی پی ببریم.

 

وی افزود: در این نمایشگاه که هزاران حرف از روز عاشورا در آن نهفته است، خیمه های اما حسین(ع)، تل زینبیه، میدان جنگ با آدمک نمادین حضرت ابوالفضل(ع)، گودال قتلگاه، نهر فرات، لشکر ابن زیاد و تل سدرا به چشم می خورد.

 

 خدایاری بیان کرد: این صحنه ها، برگرفته و مطالعه شده از عکسی که در تاریخ ۶۱ هجری از کربلا تهیه شده است بوده و بعد از روز عاشورا کلیات صحنه تغییر یافته و به حالت خیمه های سوخته، شهدای دشت کربلا تبدیل خواهد شد.

 

 وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تا دهم محرم (عاشورای حسینی) برای بازدید عموم مردم و شرکت در عزاداری ها و سوگواری این امام همام دایر است.

 

img_0328 img_0339 img_0343  img_0356 img_0380

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. اسم عکاس رو می نوشتی لااقل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *