بررسی مشکلات شهرستان میانه در دو حوزه گردشگری و اقتصاد مقاومتی/ عودت آثار تاریخی و فرهنگی و ایجاد اداره میراث فرهنگی مطالبه نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مرتضی آبدار، ثبت ۲۹۶ آثار تاریخی و فرهنگی و هنری و وجود ۱۵ رشته صنایع دستی در شهرستان میانه را از پتانسیلهای شهرستان و مزیتهای مهم گردشگری عنوان کرده افزود: وجود یک سوم از آب استان در این شهرستان نیز بر مزیتهای گردشگری افزوده و می تواند سهم بزرگی در برنامه های جذب گردشگر داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه تبریز پایتخت گردشگری کشور و استان آذربایجان شرقی پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شده افزود: شهرستان میانه یکی از شهرستانهای بزرگ با پتانسیلهای فراوان در سطح استان است که می تواند سهم بزرگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و گردشگری و جلب و جذب توریسم با سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ایفا کند.


آبدار با بیان اینکه برای تسریع در صدور مجوزها برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری اختیاراتی به شهرستانها تفویض شده افزود: با کمک گرفتن از سایر دستگاهها در شهرستان مجوز اولیه در خود شهرستان برای شروع پروژه های گردشگری صادر خواهد شد همچنین مشکلات سرمایه گذاران باید به صورت بومی حل شود. 


 وی کمبود خودرو را از مشکلات استانی خوانده افزود: با پیگیریهای بعمل آمده، تجهیز خودرو برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رفع خواهد شد که در این خصوص شهرستان میانه از شهرستانهای اولویت دار به شمار می رود.


آبدار از صدور ابلاغها برای تامین نیروی انسانی لازم خبرداده افزود: چارت مصوب سازمان ۳ سال پیاپی راکد مانده بود که با پیگیریهای لازم به اجرایی شدن ۹۸ درصد از چارت مصوب اقدام نموده ایم تا مشکل کمبود نیرو رفع شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این جلسه ثبت ۲۹۶ آثار تاریخی ، فرهنگ و هنری را زمینه بزرگی برای اشتغالزایی در شهرستان عنوان کرده گفت: بدترین بیماری که انسان می تواند به آن دچار شود سرطان است و بدترین درد جامعه نیز بیکاری است که  بزرگترین سرطان در جامعه محسوب می شود که اگر بموقع تشخیص و درمان نشود دامنگیر آحاد جامعه خواهد بود.


دکتر یعقوب شیویاری، میراث فرهنگی و گردشگری را پتانسیل بزرگی برای شهرستان و زمینه مهم برای جلب و جذب سرمایه گذاران عنوان نموده خواستار مساعدت استان در زمینه تشویق و سوق سرمایه گذاران استانی و فرااستانی برای سرمایه گذاری در شهرستان شد.


عودت آثار تاریخی و فرهنگی موجود از شهرستان میانه در دیگر شهرستانها و استانها به خود شهرستان را از دیگر خواسته های مورد نیاز با توجه به وجود موزه در میانه عنوان کرده گفت: افتتاح اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز از دیگر خواسته های مهم شهرستان است که در این خصوص ما نیز برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی می کنیم.

دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان میانه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پتانسیلهای فراوانی است که تا بحال به هیچ کدام توجه نشده است افزود:  مرمت و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان  از مهمترین درخواستهای شهرستان است.


دکتر فردین فرمندگفت: بسیاری از آثار تاریخی شهرستان در حال تخریب و نابودی هستند که نیازمند رسیدگی ویژه برای احیا و ماندگاری می باشند.


وی افزود: تعدادی از پتانسیل های شهرستان از جمله ۲۳ پل که دست کم از ۳۳ پل اصفهان ندارد و پل دختر و … برای سرمایه گذاری مناسب می باشد و امیدواریم شاهد سرازیر شدن سرمایه گذارانی از سطح استان و کشور برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم.


فرمند خواستار تقویت تشکیلات اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان از سوی استان شد.
در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و هیئت همراه با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از اماکن تاریخی و فرهنگی میانه از جمله پل راه آهن(۲۳ پل میانه)، پل دختر، امامزاده اسماعیل (ع) و دیگر اماکن بازدید نمودند.  

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *