استاد دانشگاه کانادا به دلیل رد هولوکاست از کار تعلیق شد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از وبگاه "تاور"، آنتونی هال استاد آموزش لیبرال و جهانی سازی در دانشگاه "لث بریج" در آلبرتای کانادا به خاطر رد هولوکاست و متهم کردن رژیم صهیونیستی به دست داشتن در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، از سوی مقام‌های این دانشگاه تعلیق شده است.

تعلیق آنتونی هال تا زمانی ادامه خواهد یافت که تحقیقات دانشگاه نشان دهد که آیا اظهارات وی نقض قانون حقوق بشر آلبرتا به شمار می رود یا نه.

این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات فوری و فعال اتخاذ شده است تا اطمینان حاصل شود تعلیق دکتر هال تاثیری بر روند مطالعات و تحقیقات دانشجویان نداشته باشد.

آماندا هومان مدیر ملی اتحادیه حقوق بشر کانادا ادعا کرد: هولوکاست و ۱۱ سپتامبر تراژدی های تاریخی هستند، از تراژدی های بزرگ تاریخ معاصر. تلاش برای بازنویسی و تجدید نظر این وقایع تنها یک اقدام تهاجمی وحشتناک است.

شیمون کوفلر فوگل رئیس مرکز امور اسرائیل و یهودیان نیز از تعلیق این استاد دانشگاه حمایت کرد و گفت: مقام‌های دانشگاه رویکرد درستی را اتخاذ کرده اند و در برکناری دکتر هال مطابق با پارامترهای مربوط به وظیفه های شغلی اش عمل کرده اند.

اتحادیه ملی حقوق بشر کانادا فیلمی را از اظهارات هال منتشر کرده است که در آن خواستار بحث آزاد درباره هولوکاست شده و حملات ۱۱ سپتامبر را کار اسرائیل دانسته است.

پروفسور «آنتونی جیمز هال»، استاد مطالعات جهانی شدن در دانشگاه لثبریج در آلبرتای کانادا، مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ از دانشگاه تورنتو در سال ۱۹۸۴ دریافت کرده و از سال ۱۹۸۲ فعالیت‌های آکادمیک خود را در زمینه‌های تاریخ آمریکای شمالی، تاریخ امپراطوری بریتانیا، مطالعات بومیان آمریکا، مطالعات جهانی شدن، حقوق بین الملل و قوانین اساسی، و اقتصاد سیاسی مبارزه با استعمار آغاز نموده است.

دو کتابی که اخیرا از وی به چاپ رسیده عبارتند از "امپراطوری آمریکایی و جهان چهارم (جلد اول)" و "کره زمین در سیطره: استعمارگری، مبارزه با استعمار، رژیم سرمایه داری (جلد دوم)". البته این دو عنوان در مجموعه‌ای به نام "کاسه‌ای با یک قاشق" و از سوی انتشارات دانشگاه مک گیل-کوئین McGill-Queen در کانادا منتشر شده‌اند.

وی عضو جنبش حقیقت جوی ۱۱ سپتامبر نیز می‌باشد و با تعداد قابل توجهی از شخصیت‌های ضد صهیونیست آمریکایی در ارتباط است.  پیش از عضویت در گروه مطالعات جهانی شدن نیز استاد گروه گروه مطالعات بومی بوده است.

در سال ۲۰۰۱ همزمان با سومین اجلاس آمریکایی در شهر کبک، همایشی در خصوص حقوق بومیان برگزار نموده که پس از آن پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا از وی در خصوص فعالیت‌هایش بازجویی کرد. کانون مدرسان دانشگاه کانادا این بازجویی را نقض آزادی بیان شمرد.‬

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *