ارائه تسهیلات ۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریالی برای تشکیل هر تعاونی با ۲۵ نفر اعضا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در جلسه هماهنگی راه اندازی تعاونی ها در بخش کندوان میانه گفت: مبلغ تسهیلات تخصیصی به تعاونیهای با اعضای بیشتر از ۲۰۰ نفر افزایش چشمگیری داشته بطوریکه با همت بیشتر برای راه اندازی تعاونیهای مختلف و گسترده در روستاها و بخشهای شهرستان، می توان  حتی تمامی تسهیلات تخصیصی از سوی دولت را به این شهرستان سوق داده و جذب کرد.


وی با بیان اینکه بعضی استانها در این راستا موفق عمل کرده اند افزود: شهرستان میانه از هر نظر در سطح استان و به نسبت کشوری نیز از تواناییها و ظرفیتهای بالایی برخوردار است اما حرکت ، اراده و همت جمعی را نیاز دارد تا بتواند از این تسهیلات ویژه در جهت منافع شهرستان بهره ببرد.


شکری، بخش کندوان را بر اساس ارزیابیها پایلوت شهرستان به سبب ظرفیت تولید و اشتغال بالا، منابع آبی بالا و زمینهای مستعد کشاورزی عنوان کرده افزود: این بخش از نظر تولیدات کشاورزی از جمله محصولات باغی مستعدتر و با میزان تولید بالا می باشد  که ما می توانیم به ایجاد صنایع فراوری تبدیلی با سوددهی بالا در این بخش همت گماریم.
وی از مردم ، مسوولین و بخشدار کندوان خواست تا از ظرفیت و امکاناتی که دولت برای بخشها و روستاها تخصیص داده با ایجاد تعاونیهای یک منظوره و یا چند منظوره نهایت بهره را ببرند.


فرماندار ویژه میانه راه اندازی شرکت توسعه و عمران میانه بنام آرمان میانه را از امور مهم در راستای عمران و آبادانی شهرستان عنوان کرده افزود: با ایجاد این شرکت که میزان سهام خریداری شده از سوی مردم در طی دیروز و امروز با آغاز پذیره نویسی ۷ میلیارد ریال بوده  و نیازمند سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد ریالی می باشد قدمهای مهمی در راستای توسعه هرچه بیشتر شهرستان با سوددهی به نفع مردم برداشته می شود.


شکری، اقدام  مثبت و عملی در بخش کندوان را سبب افزایش تولید و درآمد، ارزش افزوده و اشتغال بیشتر عنوان کرده افزود: با این کار دیگر بخشها حتی در سطح استان نیز از بخش کندوان میانه الگو برداری خواهند کرد.


وی در پایان از دهیاران بعنوان کارگزاران نظام خواست تا در کنار دیگر مسوولین شهرستان برای توسعه و عمران بخش و روستا و ارائه خدمات بیشتر به مردم گام برداشته و کاری کنند که منافع و هزینه های دولت به مردم همان منطقه بازگردد زیرا دولت همه ساله در حدود ۲ هزار میلیارد ریال فقط درشهرستان میانه برای اجرای پروژه های عمرانی صرف می کند پس بهتر است که سود تمامی این هزینه ها به خود مردم منطقه بازگردد. 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *