جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی بهمن امسال برگزار می‌شود/ سرانه مطالعه آذربایجانی‌ها ۱۵ دقیقه بیشتر از کشور

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمد محمدپور اظهار داشت: امسال به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بن با تخفیف ۲۰ درصدی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که ۲۶ مهر تا یکم آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و ۳۰ درصد مبلغ بن (۳۶۰ میلیون تومان) دو روز بعد در شبکه مجازی به آدرس bon.libf.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این مسئول میزان بن برای ارائه به افراد زیر دیپلم و عموم را ۳۰ هزار تومان، تا لیسانس را ۵۰ هزار تومان و بالاتر را ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم تخفیفات خود نمایشگاه در اختیار مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ روز بعد از نمایشگاه هم این بن‌ها اعتبار خواهند داشت و ۱۲ کتابفروشی بزرگ شهر این بن‌ها را دریافت و کتاب مورد درخواست متقاضیان را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

فروش ۳ میلیارد تومانی و مراجعه یک میلیونی به سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز

محمدپور میزان فروش کتاب در نمایشگاه سال گذشته را بیش از سه میلیارد تومان عنوان و تعداد مراجعه‌کنندگان را نیز یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه سالن شمس تبریز نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

تنها ۱۵ دقیقه سرانه مطالعه در کشور مربوط به کتاب است/ سرانه مطالعه آذربایجانی‌ها ۷۵ دقیقه

وی اذعان داشت: سرانه مطالعه در کشور زیر یک ساعت در روز و در آذربایجان شرقی ۷۵ دقیقه است که تنها ۱۵ دقیقه آن مربوط به کتاب است؛ اگر ما قصد توسعه داریم راهی جز افزایش سرانه مطالعه نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: رقم قرارداد ما با نمایشگاه بین‌المللی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ۲۸۸ میلیون تومان است و با حواشی ۳۰۰ میلیون تومان است برای برگزاری بهتر نمایشگاه در سال‌های آینده نیاز به تامین اعتبار بیشتر داریم.

محمدپور اضافه کرد: هر سال در پرداخت اجاره محل نمایشگاه دچار مشکل بودیم اما با تمهیدات استاندار محترم این بحث سامان یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات هم در بهمن ماه برگزار می‌شود و نمایشگاه مطبوعات و توانمندی‌های استان هم در کنار این جشنواره برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *