آمریکا: در حال بررسی گزینه‌های مختلف درباره سوریه هستیم

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور در حال بررسی گزینه‌های یک‌جانبه و چند‌جانبه از جمله گزینه‌های دیپلماتیک، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی برای تعامل با موضوع جنگ در سوریه است.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یادآوری کرد، در پی فروپاشی تلاش روسیه و آمریکا برای دستیابی به آتش‌بس در سوریه، آمریکا «مجموعه‌ای از گزینه‌‌های یک‌جانیه یا چندجانبه را بررسی می‌کند».

تونر گفت: «ما همواره زمانی‌که به وضعیتی مانند سوریه می‌نگریم، گزینه‌های یک‌جانبه را مد نظر قرار می‌دهیم ولی… ما همچنین در حال بررسی این مسئله هستیم که چگونه می‌توانیم با دیگر کشورهای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، همکاری کنیم.»

پیش از این، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نوشته بود: شماری از مسئولان آمریکایی ــ از سیا، وزارت خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا ــ چهارشنبه گذشته در کاخ سفید موضوع حملات محدود علیه نظام سوریه را بررسی کرده‌اند. آنان هدف این کار را واداشتن نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به تغییر رفتارش در قبال آتش‌بس در منطقه حلب و ثمربخش کردن گفت‌وگوها با وی، عنوان کرده‌اند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *