با مزاحمین نوامیس در ایام محرم برخورد قاطعی می‌کنیم/ قمه‌زنان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

به گزارش میانا به نقل از آناج، سرهنگ فرهنگ نوروزی با اشاره به آغاز دهه‌ی اول محرم، ابراز داشت: به منظور تامین امنیت و برقراری نظم، جلساتی با متولیان هیئت‌های حسینی داشتیم و تمام نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد به سمع‌ونظر دست‌اندرکاران دسته‌جات عزاداری رسیده است.

وی عنوان کرد: در ۱۰ روز اول محرم تمام عوامل نیروی انتظامی با هدف کمک به برگزاری بی‌حاشیه‌ی مراسم‌های عزاداری و تامین امنیت عاشقان اهل بیت(ع) به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت خواهند پرداخت و در خیابان‌های سطح شهر حضور خواهند داشت.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی خواستار همکاری مردم با پرسنل نیروی انتظامی شد و بیان داشت: در سال جاری علاوه بر نیروهای رسمی، تعدادی از اعضاء هیئت‌ها با لباس مخصوص «همیاران محرم» در برقراری نظم و روان‌سازی ترافیک، مامورین را یاری خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تمهیدات صورت گرفته برای مقابله با هنجارشکنی‌های اجتماعی و قمه‌زنی در ایام محرم، تاکید کرد: در وهله‌ی اول انتظار داریم در روزهای سوگواری برای سیدالشهدا شاهد هیچگونه تخلف و اعمال منافی عفت نباشیم اما اگر فردی در اماکن عمومی برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کند، قطع‌به‌یقین با وی برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه در سایه‌ی اطلاع‌رسانی‌های عمومی و افزایش سطح آگاهی مردم، تبعیت عزاداران از خرافات به حداقل رسیده است، خاطرنشان ساخت: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب قمه‌زنی حرام است و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد و خاطیان تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *