شهروندان سوری نقض آتش بس را محکوم کردند + تصاویر

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، صدها تن از شهروندان ساکن شهرک قدسیا در شمال غرب دمشق با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای، نقض آتش‌بس توسط گروههای تروریستی و حمله تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در این شهرک را محکوم کردند.

یک منبع میدانی گفت که بعد از آغاز تظاهرات در قدسیا و تحصن آنها در میدان اصلی این شهرک، فرماندهی ارتش سوریه دستور عدم شلیک و تیراندازی را برای حفظ جان غیر نظامیان صادر کرد.

این منبع گفت که در حال حاضر برای تحقق توافق آشتی با هدف برقراری آرامش تلاش می شود و مهمترین بندهای این توافق، خالی از سلاح شدن دو منطقه قدسیا و الهامه خالی به طور کامل است. بر اساس این توافق، گروههای مسلح باید همه سلاحهای سبک و متوسط و سنگین خود را به ارتش سوریه تحول دهند و به اوضاع افراد مسلح رسیدگی شود.

کمیته آشتی از موافقت بخش اعظم افراد مسلح در قدسیا و الهامه با همه مفاد این توافق جدید که از سوی فرماندهی ارتش در منطقه مطرح  شده است خبر داد. هم اینک فهرست کسانی که مایل به حل و فصل اوضاعشان هستند، در حال آماده شدن است.

شهرک الهامه نیز شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش و گروه‌های تروریستی است و توپخانه ارتش محورهای تحرکات عناصر مسلح در محور العیون را گلوله باران کرد و همه راهها به سمت قدسیا و الهامه بسته شد و به هیچ شخصی اجازه ورود و خروج به منطقه داده نمی شود.

ارتش سوریه روز گذشته عملیاتی نظامی در شهرک الهامه انجام داد که هدف از آن برقراری امنیت مساحت گسترده‌تری در دو منطقه البحوث العلمیه و جمرایا است و با انجام این عملیات تعدادی از ساختمانها به کنترل ارتش سوریه درآمد.

این در حالی است که شمار افراد مسلح حدود ۳۰۰ نفر در قدسیا و الهامه ۶۰۰ تن اعلام شده است.

گروه‌های تروریستی سه روز قبل به یکی از مواضع ارتش سوریه در منطقه الخیاطین در شهرک قدسیا حمله کردند که در پی آن ۶ غیر نظامی جان باختند و شماری نیز زخمی شدند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *