یارگیری دشمنان از برخی خانواده‌های انقلابی و آقازاده‌ها/‌نفوذ بسیار آرام، بی‌صدا و چراغ خاموش دشمنان به مراکز تصمیم‌ساز

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور که در محل سالن ولی‌عصر(عج) دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در بحث موضوع همایش یعنی نظارت، همان‌طور که مستحضر هستید مدیران‌کل و دادستان چند وظیفه قضایی، اداری و نظارتی به‌عهده دارند.

وی افزود: براساس تجربه ثابت شده اگر نظارت به‌خوبی انجام شود دو امر دیگر نیز کامل و اثربخش خواهد بود و در غیر این صورت بر دو وظیفه دیگر نیز ممکن است خدشه وارد شود و بنابراین باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: با طلوع خورشید انقلاب اسلامی قدرت استکباری غرب به‌ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا به مقابله نور پرفروغ اسلام در عصر حاضر پرداختند و تمام تلاش خود را کردند این نور را خاموش یا کم‌سو کنند و اگر نتوانستند جلوی نفوذ آن را در دنیا بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان ابتدا از طریق یک جنگ سخت تمام‌عیار از خارج از مرزها وارد شدند، گفت: هشت سال جنگ را به ما  تحمیل کردند و تمام امکانات نظام سلطه را به کار گرفتند، در داخل کشور از تمام جریانات استفاده کردند تا استان‌های مرزی تا عمق کشور را درگیر جنگ داخلی کنند اما با اینکه خسارت زدند و خود نیز خسارت دیدند موفق نشدند و انقلاب مستحکم‌تر شد.

محسنی اژه‌ای افزود: دشمن پس از اینکه نتوانست با جنگ سخت در ایران به نتیجه برسد به دنبال این رفت که جنگ سخت را در سنگرهای دورتر  ادامه دهند و در داخل ایران جنگ نرم را با همان هدف جنگ سخت بوجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه امروز همسایه‌های ما گرفتار استکبار جهانی هستند گفت: در داخل ایران نیز به زمینه سازی جنگ نرم پرداختند چرا که دیدند انفجارها و ترورها جواب نداد لذا به زمینه سازی برای وارد کردن ضربه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پرداختند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: دشمن در این راستا تا جایی که توانست در برنامه‌ها نفوذ کردند و در مسایل فرهنگی و اجتماعی وارد شدند به طوری که از برخی خانواده‌های انقلابی و آقازاده‌ها یارگیری کردند و توانستند در فکر و نگاه سیاسی برخی افراد انقلابی یا منتسب به انقلاب تاثیر بگذارند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن در سال ۸۸ با رمز تقلب فتنه را کلید زدند گفت: آنها امیدوار بودند با مقدمات و یارگیر‌ی‌ها بتوانند مثل انقلاب مخملی که در برخی کشورها ایجاد کردند در ایران نیز با استفاده از یک انقلاب نرم به اهداف خود برسند.

وی افزود: با بصیرت مردم و حضور و تبعیت نیروهای وفادار به انقلاب و رهبری جلوی آن‌ها گرفته شد که البته خسارت‌های نیز وارد کردند و اگر فتنه ۸۸ انجام نمی‌شد ما اکنون در بسیاری از موضوعات مختلف جلوتر بودیم.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: البته خود دشمن نیز هزینه‌ها و خسارت‌هایی متحمل شد و به فضل پرودگار و تکیه مردم به رهبر انقلاب اهدافشان محقق نشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اکنون دشمن امید بسته است که جنگ سخت و نرم را باهم تلفیق کند گفت: تاکتیک‌ها، سربازان، افسران، روش‌ها و غیره جنگ سخت و جنگ نرم باهم متفاوت است اما هر دو جنگ است و هدف مشترک دارد که آن مقابله با اسلام ناب و جمهوری اسلامی است و در واقع یک جنگ تلفیقی و نرم را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن شکست خورده ما که در چند دهه اخیر خود و هم پیمانانش به نتیجه نرسیده تلاش خود را مضاعف کرده است و بسیار ساده‌اندیشی است که فکر کنیم آمریکایی بعد از چند دهه فهمیده که قدرتی نظیر ایران در مقابلش ایستاده، شاخ او را شکسته، آبروی او را برده و منافع استکباری او را به خطر انداخته، با ما دوست شده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه یک قسم از افسران و سربازان جنگ نرم دشمن منافقین داخل کشور خودمان است گفت: افسر جنگ نرم یک نیروی آموزش دیده نظامی نیست بلکه یک نیروی منافق است که درون جمعیت ما حضور دارد و زمینه جنگ نرم را فراهم می‌کند.

معاون قوه قضاییه ادامه داد:  سرباز جنگ نرم افراد غافل، ضعیف و معیوبی هستند که در زندگی شخصی و اجتماعی خود ضعف‌هایی دارند و دشمن این ضعف‌ها را رصد می‌کند و با استفاده از این ضعف‌ها افراد را با خود همراه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جریان جنگ نرم نیروی دشمن در مراحلی بسیار آرام، بی‌صدا و چراغ خاموش وارد می‌شود گفت: از این طریق نفوذ می‌کند تا برای ما تصمیم‌سازی کند و ما را به تصمیماتی که می‌خواهد برساند و در این راه سعی می‌کند دشمن شناخته شده شما را وانمود کند که دیگر دشمن نسبت و تا چه زمانی می‌خواهیم مرگ بر آمریکا بگوییم و آمریکا را شیطان بزرگ بدانیم.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: از لسان و قلم ما برای اینکه خطر دشمن را کم نشان دهند استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند جنایت‌های این شیطان بزرگ به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: نسل امروز از بسیاری از جنایات گذشته خبر ندارد و نمی‌داند مردم مظلوم جمهوری اسلامی ایران در زمان رژیم پهلوی چه ظلم‌هایی را از ناحیه غرب متحمل شدند و اموال را به تاراج بردند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه جنایات دشمن را منحصر به منافقین، صدام و گروه‌های ترویستی و دموکرات اوایل انقلاب می‌کنند گفت: از این طریق و با بیان اینکه این موارد و گروه‌ها دیگر نیستند می‌گویند که دیگر دشمنی وجود ندارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن از طریق تهمت‌زنی به جبهه خودی کاری می‌کند جبهه خودی را به خود مشغول و از دشمن غافل کند گفت: در فضای مجازی شایعات در مورد فرد خاصی مطرح می‌شود و پس از مدتی نوبت فرد دیگری می‌شود و سربازان منافق و دنیاپرستان آگاهانه و یا ناخواسته چنین فضایی را بوجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: می‌گویند انقلاب تمام شده لذا می‌بینیم مقام معظم رهبری در جلسات متعدد با اقشار و طبقات مختلف جامعه بر حفظ روحیه انقلابی تاکید دارند چرا که بیان تمام شدن انقلاب همان خواست دشمن است که توسط سربازان جنگ نرم ترویج می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امروز تخریب و تضعیف نهادهای انقلابی و اثرگذار در نظام  حلقه‌هایی که دشمن در داخل از آن استفاده می‌کند گفت: تخریب و توهین نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضاییه و غیره انجام می‌دهند چرا که می‌دانند این نهادها موانع جنگ نرم هستند و اجازه نمی‌دهند امنیت داخلی برهم بخورد.

وی تصریح کرد: در این مقطع دشمن می‌خواهد دو جنگ نرم و سخت را توام هم پبش ببرد اما سپاه، ارتش. بسیج، ناجا، دادستان‌های عمومی و انقلاب، قوه قضابیه و غیره در مقابل نقشه‌های غرب ایستاده‌اند بنابراین می‌خواهد آن‌ها را تخریب کند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز می‌بینیم از زبان برخی خودی‌ها و افرادی که انقلابی بودند در مورد نهادهای انقلابی چه‌ها گفته‌اند، ادامه داد: دشمن کسانی را که روحیه انقلابی دارد را به طرق مختلف تحت فشار قرار می‌دهد  و ما نیز گاهی با غفلت خود به حواشی زندگی  یک نیروی انقلابی می‌پردازیم، کار اطلاعاتی می‌کنیم ، نقطه ضعفش را بزرگ می‌کنیم و گاهی اوقات او را از گردونه خارج می‌کنیم.

وی افزود: امروز باید بیش از پیش آگاهی داشته، آگاهی ببخشیم و به روز باشیم و باید از توطئه‌های پیش‌رو مطلع شویم و پیش بینی، پیشگیری  و درصورت لزوم برخورد کنیم.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: امروز صهیونیست و آمریکا و دیگر کشورهای غربی دست به دست هم دادند و همه ضد انقلابی‌ها را گرد هم جمع و آموزش داده و تجهیز کردند در واقع تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا منافقان و سلطنت‌طلبان و تمامی جریان‌های ضد‌انقلابی را احیا کنند تا بتوانند نا امنی در داخل انجام داده و جنگ نرم و سخت را باهم دنبال کنند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اکنون باید هوشیار باشیم گفت: اکنون باید باتمام وجود گوش به فرمان ولی امر خود که محور اصلی مقابله  با این ترفندها و شگردهای دشمن هستند باشیم تا پیروز شویم.

وی با بیان نکاتی به دادسراهای کل کشور افزود: معاونت و صیانت مدیران نسبت به زیرمجموعه‌های خود وظیفه بسیار مهمی است تا خدای نکرده دچار لغزش و هطا نشوند چرا که دشمن از این امر بیشترین استفاده کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دقت ‌در اقدامات قضایی، اداری و نظارتی امری ضروری است و استقلال قاضی و قضاوت هیچ منافاتی با مشورت، تدبیر و مدیریت پرونده‌های قضایی ندارد.

وی با تاکید بر قاطعیت توام با سرعت اجرای احکام گفت: این امر زمینه ساز تحقق امر پیشگیری از پرونده‌ها‌ست و اگر به تاخیر بیفتد همراه با مفسده خواهد بود لذا اگر به هردلیلی حکمی قطعی شده و قاضی نمی‌تواند آن را اجرا کند و مصلحت نبوده است خواهشمندم که با ذکر دلیل اعلام شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *