اگر نصف بودجه زندان‌ها در بخش فرهنگ هزینه شود، آمار تخلفات کاهش می‌یابد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، آیت الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه اصلی انبیاء تبلیغ رسالات الهی و خوف و خشیت الهی است، اظهار داشت: امروز وظایف انبیاء تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج)، متوجه مرزداران اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و علمای دینی و مذهبی است که باید مانع نفوذ شیاطین در نفوس انسان‌ها شوند.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که در جامعه اسلامی، تخلفات و جرائم اخلاقی نسبت به سایر جوامع خیلی کمتر صورت می‌گیرد، این مسئله زیر سایه تبلیغ دینی و تقویت اعتقادی توسط مبلغان بوده است.

آیت الله شبستری در ادامه با بیان اینکه مقام عبودیت مقام والایی است، ادامه داد: اگر خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد او را دین شناس می‌کند و علم فقه، علم فرایض و احکام الهی و علم اخلاق و عقاید از بهترین علوم است.

وی همچنین ادامه داد: دانشمندان غیردینی هم اگر با عینک مادی به مسائل نگاه نکنند و توجه داشته باشند که خالق حکیمی در بطن مخلوقات است، آن علم نیز فضیلت خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دین اسلام دین قاطع و دین شفافیت و صراحت است، تصریح کرد: منطق اسلام مشخص بوده و باید در همه زمینه‌ها محافظه  کاری را کنار بگذاریم و حقایق اسلام را به صورت صریح و شفاف به اطلاع جهانیان برسانیم چرا که جهان امروز تشنه حقایق اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان در جمهوری اسلامی نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز خدمات ارزشمندی داشته و باید داشته باشد چرا که مردم انتظار دارند که احکام دینی و علوم حوزوی در اختیارشان قرار گیرد.

آیت الله مجتهدشبستری در ادامه با بیان اینکه جای تأسف است که نیروی کافی در اختیار این سازمان نیست، ادامه داد: امروز خیلی از روستاهای کشور روحانی ندارد که جای تأسف دارد و از سوی دیگر نیز سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی نیز به دنبال فراگرفتن اسلام هستند.

وی با بیان اینکه باید به بخش فرهنگ توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: باید بیش از این به بخش فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که در شرایط حساسی به دلیل وجود هجمه‌های فرهنگی قرار گرفتیم و استکبار جهانی نیز انتظار این را نداشت که حکومتی شیعی بر سر حکومت آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی مخصوصاً از سوی دولت باید جدی گرفته شود و دولت بودجه فرهنگی لازم را در اختیار جامعه قرار دهد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد : اگر نصف بودجه زندان‌ها به بخش فرهنگ اختصاص داده شود، آمار تخلفات در جامعه کمتر می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *