کری: پیشرفت‌های محدودی در پرونده سوریه داشته‌ایم/لاوروف: حل بحران سوریه بدون نابودی تروریست‌ها ممکن نیست

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از شکست مذاکرات مسکو، واشنگتن و دیگر طرف‌های درگیر در بحران داخلی سوریه درباره آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پایان دیدار با همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» در نیویورک اعلام کرد: «پیشرفتی بسیار محدود» برای حل اختلافات مربوط به بحران سوریه حاصل شده است.

کری گفت: «با وزیر خارجه (لاوروف) دیدار کردم به پیشرفت‌های بسیار محدود دست یافته‌ایم (…) ما در حال ارزیابی برخی طرح‌های متقابل در مسیری سازنده هستیم.»

همزمان، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ضرورت دارد» توافقنامه امضا شده با کری در ژنو در تاریخ نهم سپتامبر درباره آتش‌بس یک هفته‌ای در سوریه، حفظ شود.

لاوروف متذکر شد: تا زمانی‌که آمریکا و متحدانش معارضان سوری و همچنین گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» را مهار نکنند، بحران در سوریه حل و فصل نخواهد شد.

وی گفت: «بدون نابودی گروه‌های تروریستی قادر نخواهیم بود اوضاع انسانی را بهبود ببخشیم.»

وزیر خارجه روسیه افزود: وقت آن فرا رسیده است که از بحران‌های قبلی درس گرفته و از تبدیل‌ شدن اوضاع سوریه به فاجعه جلوگیری شود.

لاوروف تأکید کرد: تا زمانی‌که تفکیکی میان گروه‌های معارض سوری و تروریست‌هایی مانند گروه جبهه النصره صورت نگیرد، هرگونه آتش‌بسی در سوریه بی‌معنی خواهد بود.

وی در عین حال گفت: عدم اقدام به تفکیک معارضان و تروریست‌ها در سوریه یا ناتوانی برای انجام این امر در شرایط کنونی، این شبهه را به‌وجود می‌آورد که (برخی طرف‌ها) درصدد نجات گروه جبهه النصره هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که طرح‌های تغییر نظام در سوریه همچنان به قوت خود باقی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *