ساخت قطعه‌ای برای جلوگیری از آتش‌سوزی در موتور خودروها +عکس

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، ابراهیم الله داد اظهار داشت: در نمایشگاه تخصصی ایمنی اطفای حریق خودرو یکی از اختراعات من که یک «خودخاموش‌کننده» است، رونمایی شد. 
 
وی ادامه داد: این قطعه نمدی به نحوی طراحی شده که می‌تواند آتش ۱۲۰۰ درجه را در مدت ۳ تا ۵ ثانیه بدون نیاز به آب یا هر وسیله دیگر، اطفا کند. «نمد خود خاموش کننده» این امکان را فراهم می‌کند که دیگر شاهد آتش‌سوزی در ناحیه موتور خودروها نباشیم. 
 
این مخترع با بیان اینکه قطعه مذکور دارای قابلیت استفاده در خودروهای داخلی و خارجی است، تصریح کرد: این قطعه برای نخستین بار در قاره آسیا و خاورمیانه رونمایی شده و در حال حاضر در کشورهای اروپایی روی خودروی شخصیت‌های سیاسی و نظامی استفاده می‌شود، در واقع مشابه خارجی آن در استانداردهای نظامی و خاص به کار گرفته می‌شود ولی ما قصد داریم آن را به هزینه‌ای جزئی در اختیار همه افراد و سایر کشورها قرار دهیم. 
 
وی در ادامه گفت: این نمد به صورت آزمایشی روی خودروهای سمند، دنا و ۲۰۶ نصب شده و قرار است برای نخستین بار آن را در اختیار خودروسازها قرار دهیم. 

 

ساخت قطعه‌ای برای جلوگیری از آتش‌سوزی در موتور خودروها +عکس

 
الله داد با بیان اینکه مدیر عاملان شرکت‌های ایساکو، ایران خودرو و ساپکو دستور پیگیری جدی استفاده از این قطعه را صادر کرده اند، اظهار داشت: تولید انبوه این محصول به اراده مدیران خودروساز بستگی دارد و در فاصله زمانی ۱۰ تا ۳۰ روزه قابل استفاده در همه خودروسازی‌هاست. 
 
به گفته وی، هزینه تمام شده این محصول ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود و برای خودروسازها نیز به صرفه است ضمن اینکه هیچ محدودیتی برای نصب در خودروهای داخلی و خارجی وجود ندارد. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *