صنایع دستی و گردشگری یکی از توانمندی‌های مهم شهرستان اهر است

به گزارش میانا به نقل از فارس، سیدمحمد عابدی صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای اهر تقویت زیرساخت‌های گردشگری و توسعه صنایع دستی را به جهت توانمندی‌های ویژه آنها یک ضرورت برشمرد.

وی گفت: شهرستان اهر و منطقه ارسباران به جهت قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی گردشگری استان و ارتباط با استان اردبیل و مناطق مرزی آسیای میانه از اهمیت ویژه در این حوزه برخوردار بوده و لازم است مسئولان ذیربط دراین خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

عابدی افزود: خوشبختانه تولیدات صنایع دستی شهرستان اهر به‌خصوص ورنی یکی از اقلام مهم صادرات غیرنفتی استان می‌باشد که اگر حمایت‌های اساسی همراه با آموزش، بازاریابی، فروش و ایجاد نمایشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان و سایر استان‌ها صورت گیرد، قطعا شاهد جذب مخاطبان بیشتر در این خصوص خواهیم بود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، تأکید کرد: صنایع دستی به‌خصوص ورنی بافی یکی از مشاغل مهم زنان و دختران روستایی است که می‌توان با حمایت‌های اصولی و خرید تضمینی محصولات انها زمینه را برای افزایش درامد روستائیان و عشایر منطقه و اشتغال پایدار فراهم کرد.

وی افزود: اگر در این زمینه حمایت شود قطعا شاهد جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها و افزایش امید به زندگی در این مناطق خواهیم بود.

عابدی افزود: اشتغالزایی در صنایع برای هر نفر ده‌ها میلیون تومان هزینه دارد اما اگر برنامه‌ریزی و حمایت اصولی از تلاشگران عرصه صنایع دستی صورت گیرد قطعا می‌توان با کمترین هزینه و برنامه‌های حمایتی از جمله بیمه و سرمایه در گردش زمینه اشتغال صدها نفر را در مناطق روستایی و عشایری فراهم کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *