جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه را بمباران کردند/ کشته شدن ۶۲ سرباز و زخمی شدن صدها تن دیگر

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از «سانا»، ده‌ها سرباز ارتش سوریه، روز شنبه در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح آمریکایی ضد داعش، به پایگاهی در نزدیکی فرودگاه «دیرالزور» در شرق سوریه جان خود را از دست دادند.

ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۶۲ سرباز سوری و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در این حمله هوایی که روز شنبه در نزدیکی فرودگاه دیرالزور در شرق سوریه صورت گرفته، دو جنگنده F16 و دو جنگنده A10 شرکت داشته‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که مقام‌های سوریه به روسیه خبر داده‌اند که ۶۲ سرباز سوری در این حمله کشته و بیش از یکصد تن دیگر مجروح شده‌اند.

همزمان، فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا تأیید کرد که در این منطقه عملیاتی داشته که پس از اعلام روسیه متوقف شده است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است که جنگنده‌های ائتلاف روز شنبه در مناطقی از دیرالزور که پیشتر نیز حملاتی را علیه داعش در آن ترتیب داده بودند، دست به عملیات زدند و پیش از این اقدام روسیه در جریان عملیات قرار گرفته بود.

بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا تأکید می‌کند که نیروهای ائتلاف پس از آنکه از طریق روسیه مطلع شدند پرسنل و تجهیزات ارتش سوریه هدف قرار گرفته، عملیات خود را متوقف کرده‌اند.

در همین راستا، یک مقام ارشد دولت آمریکا عنوان داشت، وزارت دفاع آن کشور از بابت این رخداد «ابراز تاسف» کرده‌است.

به گفته این مقام ارشد، واشنگتن «از طریق روسیه، تاسف خود را به خاطر کشته‌شدن غیرعمدی نیروهای [ارتش] سوریه، ابراز کرده‌است».

پس از این حمله، روسیه خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *