«تبریز ۲۰۱۸» فرصت ملی برای تقویت شاخص‌های گردشگری است

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: تاثیرات «تبریز ۲۰۱۸» فراتر از محدوده جغرافیایی تبریز بوده و دستاوردها در خدمت اهداف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشور است؛ این امر ایجاب می‌کند که اهدف و برنامه‌های آن، در یک نگرش ملی و با مشارکت عموم دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه ممتاز تاریخی و فرهنگی کلان‌شهر تبریز، مورد اذعان فعالان گردشگری جهان است، یادآور شد: وزاری گردشگری سامان همکاری‌های اسلامی در نشست نیجر در سال ۲۰۱۵، با در نظر داشتن ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تبریز، این شهر را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است.

شهردار تبریز، برگزاری موفق اجلاس وزاری گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی در تبریز را نشان‌دهنده قابلیت‌های بین‌المللی تبریز خواند و افزود: تکمیل پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، زیرساخت‌های ‌لازم برای استمرار میزبانی‌ه‌ای ملی و بین‌المللی را تقویت خواهد کرد.

نجفی با اشاره به مکاتبات خود با دبیران کل چهار مجمع بین‌المللی شهری و سازمان جهانی، خاطرنشان کرد: بر این اساس، زمینه‌های لازم برای میزبانی از سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی،  سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی و مجمع شهرداران آسیایی در سال ۲۰۱۸ میلادی در تبریز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تمهیداتی که شهرداری تبریز در بخش‌های مختلف عمرانی و فرهنگی مورد توجه قرار داده، بسترهای گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» را ارتقا خواهد داد، اظهار داشت: شهرداری تبریز، تسهیلات ویژه‌ای را درخصوص برنامه‌های هتل‌سازی تدوین کرده که بر اساس آن، زمینه‌های احداث ۹ هتل زیبا فراهم شده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *