ترامپ: کشتی‌های ایرانی را باید در خلیج فارس به توپ بست

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا طی حملات انتخاباتی به رقیب دموکرات خود گفت: «کلینتون از محاکمه مصون است و به راحتی می‌تواند به دیگران شلیک کند، اگر هزاران نفر شاهد تیراندازی او باشند، باز هم کسی نمی تواند او را محاکمه کند».

ترامپ در جمع ۱۰ هزار نفری هواداران خود گفت: «خیلی‌ها هوای کلینتون را دارند و از او حفاظت می‌کنند. او می‌تواند همین حالا در این استادیوم ورزشی حضور پیدا کند و درست به سوی قلب یک نفر شلیک کند و او را بکشد و با وجود اینکه ۲۰هزار نفر شاهد هم در اینجا حضور دارند و ماجرا را از نزدیک می بینند، ولی کسی نمی‌تواند او را به دادگاه بکشاند و محاکمه کند. این چیزی است که در آمریکا اتفاق می افتد.»

به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ همواره کلینتون را یک فرد غیرمتعادل و بی ثبات می داند و مکررا از عدم محاکمه وی در مورد رسوایی ایمیل‌هایش و همچنین دوره تصدی وزارت امور خارجه انتقاد کرده است.

نامزد جمهوریخواهان در مورد برخوردهای اخیر کشتی‌های ایرانی و ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس گفت اگر کشوری موجب آزار ناوهای آمریکایی شود، ناو آمریکایی ما باید با قدرت و کاربرد زور پاسخ آن را بدهد.

وی همچنین به برخورد ماه ژانویه کشت‌ های دو کشور اشاره کرد که طی‌ آن ایران دو کشتی گشت‌زن نیروی دریایی آمریکا را توقیف و آنها را متهم به جاسوسی کرد.

ترامپ افزود: «در هر صورت زمانی که ایران ناوشکن‌های زیبای ما را با چند قایق کوچک و حقیر خود محاصره می‌کند، و برای مردم ما شاخ و شانه می‌کشد در صورتی که نباید این کار را انجام دهد، آنها را باید در همان آب‌ها به گلوله بست».

ترامپ در ادامه سخنانش از سیاست خارجی تهاجمی کلینتون انتقاد کرد.

هیلاری کلینتون نیز شب گذشته ۱۹ شهریور ماه در منهتن به‌شدت از ترامپ و هوادارانش انتقاد کرد.

کلینتون گفت: «تنها ۶۰ روز به انتخابات سرنوشت‌ساز ما باقی مانده است، ترامپ تنها ۶۰ روز فرصت دارد تا به صحبت‌های ناشایست و زننده خود ادامه دهد و بعد از این مدت کار او تمام است. ما در محیط سیاسی متغیری زندگی می کنیم. اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید نیمی از هواداران ترامپ را داخل سبدی که من آن را «سبد ننگین» می‌دانم، بریزیم. آنها نژادپرست، قائل به تبعیض جنسی، مخالف با همجنس‌گرایی، بیگانه‌ستیز و اسلام‌ستیز هستند و متأسفانه افراد این‌چنینی در آمریکا وجود دارند».

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *