شعبان احتمال دیدار بین اسد و اردوغان را منتفی دانست

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انجام دیدار میان بشار اسد و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه را دور از ذهن دانست.

وی در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر دیدار قریب‌الوقوع این دو رئیس‌جمهور در مسکو گفت: «بسیاری از تحلیلگران آن چیزی را می‌نویسند که دوست دارند ولی هیچ چیز الزام‌آوری در این نوشته‌ها وجود ندارد. ولی من پیش‌بینی نمی‌کنیم که این دیدار انجام شود؛ با این حال، جو اکنون تنش‌زدا شده است.»

بثینه شعبان در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الفضائیه السوریه» گفت: «ولی همه چیز حساب شده است؛ به این معنا که این وضعیت، ترکیه را از اقداماتش علیه سوریه، تجاوز آن بر حاکمیت سوریه و حمایتش از گروهک‌های تروریستی در سوریه تبرئه نمی‌کند.»

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد تأکید کرد: هیچ‌گونه بحثی با دولت سوریه درباره این دیدار نشده است.

وی درخصوص شایعاتی، که از معامله بین‌المللی درباره حلب و استراد آن به دولت سوریه در مقابل باز گذاشتن دست ترکیه در شمال سوریه حکایت می‌کنند، گفت: سوریه، ایران و روسیه کشورهای ذی‌ربط هستند که برای آزادی، استقلال و حاکمیت آن (سوریه) تلاش می‌کنند و «هیچ‌گونه معامله سری وجود ندارد» و هماهنگی روزانه بین سوریه و روسیه انجام می‌شود و «ما به متحدان خود اعتماد داریم».

این دیپلمات سوریه با اشاره به دیدار امروز میان «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه در ژنو، گفت: «من در خصوص این دیدار بیش از حد ابراز خوش‌بینی نمی‌کنم. ممکن است این نشست نتیجه‌ای نداشته باشد ولی من می‌گویم ما یک گام بلند را برداشته‌ایم و آنچه که امروز بهتر است انجام داد ادامه مقاومت نه تنها دولت سوریه بلکه تمامی شهروندان.»

بثینه شعبان گزارش برخی رسانه‌ها درباره اقدام دولت سوریه به بستن نهادهای خود در «الحسکه» را رد کرد و آنها را «شایعاتی» خواند و متذکر شد دولت هیچ‌کدام از نهادهای خود را در این شهر نبسته است.

وی در ادامه تأکید کرد: هرگونه طرح جدایی طلبانه در سوریه محکوم به شکست است. این خواسته را تنها یک گروه از کُردها مطرح می‌کند در حالی‌که «شمار زیادی از کُردها با طرح‌های تجزیه طلبانه مخالفند».

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد گزارش‌های رسانه‌های عربی را که مدعی شده‌اند دولت سوریه تلاش می‌کند تغییری دموگرافی در برخی مناطق ایجاد کند را به شدت تکذیب کرد و گفت: هیچ‌گونه تغییر دموگرفای و جغرافیایی وجود ندارد و دولت اجازه چنین امری را نمی‌دهد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *