معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل کشور، علی نورزاد به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون از راه‌آهن میانه- اردبیل بازدید کردند.

نورزاد در خصوص اهمیت این خط ریلی برای استان اردبیل اظهار داشت: این خط آهن موجب اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور خواهد شد و با توجه به احداث کارخانه عظیم ذوب‌آهن با ظرفیت ۵۰ میلیون تن و حمل مواد اولیه از بنادر جنوبی کشور، استان‌های کرمان، خوزستان و اصفهان، بهره‌مندی این استان از سیستم حمل‌و‌نقل ریلی را ضروری می‌کند.

نورزاد با اشاره به موقعیت توپوگرافی منطقه گفت: راه‌آهن میانه- اردبیل ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عین حال از نظر اجرا پروژه‌ای پیچیده است.  به دنبال آن هستیم با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق فاینانس و … نقدینگی مورد نیاز پیمانکاران تامین شود و در این خصوص مذاکراتی هم انجام شده است که در صورت تزریق حداقل اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در هر سال این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی این محور را ۶۶ درصد اعلام کرد و افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی، نیازمند احداث ۶۰ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر که حفاری ۱۷ کیلومتر از تونل‌ها انجام شده است و ۳۱ دستگاه پل به طول ۷ کیلومتر و ۴ متر گالری است به همین دلیل نیازمند تخصیص اعتبار مناسب به منظور اتمام هرچه‌ سریعتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پنج ایستگاه مسافری در مسیر بیان داشت: این خط ریلی پنج ایستگاه مسافری دارد که عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی در ساختمان اصلی در حال انجام است.

نورزاد طول این خط‌آهن را ۱۷۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این پروژه از دو بخش میانه- فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۵۶ درصد و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی۸۳ درصد تشکیل شده است و برای عملیات اجرایی به ۹ قطعه تقسیم شده است. پیشرفت کل محور  با احتساب عملیات روسازی شامل بالاست، ریل گذاری، علایم و ارتباطات و ساختمان ایستگاه‌ها در حدود ۴۳/۵ درصد است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *