اختیارات شوراها در طول چهار دوره همواره کاهش پیدا کرده است

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهرام دبیری در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در مورد ارائه لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به مجلس قول داده‌اند و درصورت تصویب این لایحه قسمتی از مشکلات درآمدی کلانشهرها و سایر شهرهای کشور حل خواهد شد.

دبیری با اشاره به اینکه شوراهای شهر و روستا در طول فعالیت چهار دوره‌ای خود منشأ اثرات خوبی در شهر و روستاهای سراسر کشور بوده‌اند اظهار داشت: متاسفانه در طول چهار دوره اختیارات شوراها همواره کاهش پیدا کرده است و این امر از توانمندی شوراها در کشور کاسته است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شوراها در شهر و روستا گفت: در اصل‌های مختلفی از قانون اساسی و فصل شوراهای این قانون مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا ارکان تصمیم گیری و اداره شهرها و روستاها دانسته شده است و باید در این راستا به سمت توسعه اختیارات و توانمندی‌های شورای شهر و مدیریت واحد شهری حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر تبریز حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع نمایندگان استان و معاون وزیر کار و امور اجتماعی در تبریز را فرصت مناسبی برای طرح برخی مشکلات و مسائل شوراهای شهر تبریز دانست و گفت: مجموعه دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی می‌توانند با ارائه طرح و لوایح و تصویب آن کمک بزرگی برای اداره سیستماتیک و یکپارچه در شهرها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون خود کفایی شهرداری‌ها در اداره شهرها متاسفانه محل درآمدهای شهرداری به صورت شفاف و مؤثر تعریف نشده است اظهار داشت: به دلیل عدم تعریف محل درآمد پایدار و مشخص برای شهرداری، شهرداری‌ها در کشور با فروش تراکم به دنبال کسب درآمد هستند و البته این درآمدی پایدار نخواهد بود.

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه مشکلات مردم ساکن در کلانشهرها نسبت به ساکنان شهرهای دیگر را بیشتر دانست و اظهار داشت: شهروندان ساکن در کلانشهرها به دلایل مختلف مشکلات بزرگتری نسبت به ساکنان شهرهای کوچک دارند و آلودگی‌های مختلف و معضلات شهرها باعث کوتاهتر شدن عمر شهروندان این شهرها می‌شود که باید به فکر بهبود شرایط زیست در شهرهای بزرگ باشیم.

شهرام دبیری در پایان با درخواست کمک از مجلس برای کمک به شوراها گفت: جنس شوراهای شهر و روستا و مجلس اسلامی یکی است شوراها در کنار مجلس هستند و در مجموع انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که باید با تصویب لوایح و قوانینی به سمت درآمدهای پایدار در کلانشهرها و سایر شهرهای کشور حرکت کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *