هدف از تشکیل تعاونی ها استفاده از خرد جمعی و سرمایه های اندک مالی و انسانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در مراسم گرامیداشت روز تعاون با حضور تعاونگران شهرستان میانه ضمن گرامیداشت هفته تعاون و تبریک این روز به همه تعاونگران شهرستان میانه گفت: اگر با فلسفه واقعی سرمایه تعاونی ها آشنا شده و به آن عمل کنیم کمتر شکست خواهیم خورد.


وی عدم رشد تعاونیها را در وابستگی بیش از حد به دولت عنوان کرده افزود: تعاونیها باید در کنار حمایت دولت و استفاده از تسهیلات، ساختار خود را تقویت نموده و به طور مستقل به فعالیت بپردازند.


شکری با بیان اینکه کشورهایی مانند مالزی و سنگاپور از طریق تعاونیها به پیشرفت رسیده اند افزود: در دنیا حداقل سهم تعاونیها در اقتصاد کشور ۲۵ درصد است  اما در کشور ما این میزان در حدود ۲ الی ۳ درصد است.


وی در ادامه آموزش اداری و مدیریتی در حوزه تعاونی را بزرگترین حمایت برای رشد و توسعه و موفقیت تعاونیها خوانده افزود: نبود آموزش درست سبب شده تا برخی از تعاونیها در رابطه با امور مالیاتی و بیمه اطلاع درستی نداشته و با مشکل مواجه شوند.


شکری بر مطالعه تجارب موفق دنیا در مورد تعاونی اشاره کرده افزود: بحث سرمایه گذاری مشترک در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ۹۰ درصد اقتصاد کشورها از  طریق مشارکت مردم، بورس و … تامین می شود.


وی با بیان اینکه اقتصاد عرصه های مختلف را شامل می شود و فعالیت تعاونیها باید در تمامی عرصه ها باشد افزود: در شهرستان میانه متاسفانه تعاونیهای مسکن فعالتر عمل کرده و اگر تعامل دو سویه از جانب اداره تعاون و تعاونگران مناسب باشد و در نظارت مستقیم، کنترل و پیگیری امور تعاونیها کوتاهی نشود بیش از ۹۰ درصد مشکلات قابل حل خواهد بود.


مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میانه با گرامیداشت هفته تعاون، از ثبت ۵ تعاونی جدید در سال ۹۵ خبرداده به ارائه گزارش عملکرد اداره تعاون و برنامه های اجرایی این اداره در هفته تعاون پرداخت.


بابک کبیری با اشاره به تشکیل کمیته ای در این هفته برای انجام برنامه های هفته تعاون گفت: آموزش و فرهنگ سازی، غبارروبی مزار شهدا و شهدای گمنام، تشکیل مجامع عمومی در تعاونیهای آب بران، دوره های آموزشی برای مدیران، بازرسان و دهیاران، دوره های فرهنگ سازی و ترویج تعاون، تحویل یکهزارو ۴۸۶ واحد مسکونی توسط تعاونیهای مسکن مهر، شرکت در پیاده روی خانوادگی تعاونگران، بازدید از تعاونیها و برگزاری برنامه های مختلف ورزشی و تجلیل از تعاونگران موفق را از جمله برنامه های اجرایی در این هفته به شمار می رود.

 

انتهای پیام/
 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *