دستگاه قضایی ترکیه ۵۴۳ قاضی و دادستان دیگر را برکنار کرد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی ان تی وی، شورای عالی قضایی ترکیه در تازه ترین اقدام خود برای برخورد با مظنونان ارتباط با جنبش گولن، بیش از ۵۴۳ قاضی و دادستان را برکنار کرده است.

شورای عالی قضایی ترکیه از زمان وقوع کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای تاکنون بیش از ۳۳۰۰ مقام قضایی را برکنار کرده است. مقامهای ترکیه در این مدت بیش از ۸۰ هزار نفر را از بخش های دولتی برکنار و تعلیق کرده اند و تعداد زیادی نیز تاکنون بازداشت شده اند.

دولت ترکیه امروز جمعه نیز اعلام کرد که مقامهای این کشور در تازه ترین تلاش ها برای پاکسازی کشور از عناصر جنبش گولن، حدود ۸ هزار نیروی امنیتی را برکنار کرده اند. از این تعداد ۷۶۶۹ نفر از نیروهای پلیس و ۳۲۳ نفر نیز از ژاندارمری بوده اند.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای ۱۵ جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

کشورهای غربی اقدامات دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و منتقدان را محکوم کرده اند. رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرده است که روند بازداشتها در این کشور تا بازداشت همه گناهکاران ادامه خواهد یافت.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *